اگر روح قرآن حاکم نباشد، ظلم و ستم از آستین مسلمانان افراطی صادر می‌شود
کد خبر: 3304491
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی کاشان:

اگر روح قرآن حاکم نباشد، ظلم و ستم از آستین مسلمانان افراطی صادر می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: سیدعبدالرضا تولیت گفت: اگر روح قرآن حاکم نباشد و صرفا حفظ مکانیکی قرآن شیوع پیدا کند، ظلم و ستم از آستین مسلمانانی افراطی که خود را حافظ کلام الهی می‌دانند صادر می‌شود و به تعبیر قرآن «وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا» محقق می‌شود و خاصیت شفابخشی قرآن به خسارت تبدیل خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سیدعبدالرضا تولیت، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جشن مبعث رسول اکرم(ص) که با حضور ۱۵۰ دانش‌آموز دختر دبستان قرآنی جامعة‌القرآن کاشان در سالن اجتماعات این دبستان برگزار شد، بعثت پیامبر اعظم(ص) را یکی از بزرگ‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان دانست و گفت: امسال یک هزار و چهارصد و چهل و نهمین سال تولد قرآن را در حالی جشن می‌گیریم که بچه‌های یمن توسط کسانی که خود را خادمان حرم رسول خدا(ص) می‌دانند در حال کشتار و فاجعه نسل‌کشی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: جهان اسلام امروز بیش از گذشته به اخلاق محمدی و سیره مهربانانه پیامبر اکرم(ص) نیاز دارد. اگر روح قرآن حاکم نباشد و صرفا حفظ مکانیکی قرآن شیوع پیدا کند، ظلم و ستم از آستین مسلمانانی افراطی که خود را حافظ کلام الهی می‌دانند صادر می‌شود و به تعبیر قرآن «وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا» محقق می‌شود و خاصیت شفابخشی قرآن به خسارت تبدیل خواهد شد. همچنان که امروز در کشورهای اسلامی که خود را حافظ قرآن می‌دانند، چون روح معارف قرآنی حاکم نیست شاهد این همه جنایت و کودک‌کشی هستیم.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه اظهار کرد: دانش‌آموزان عزیز که در مدارس قرآنی تحصیل می‌کنند باید قدر این توفیق الهی را با انس بیشتر قرآن و عمل به آیات نورانی قرآن پاس دارند، چراکه انتظار از دانش‌آموزان قرآنی بیشتر است و رفتارآن‌ها می‌تواند به‌عنوان الگو برای سایر کودکان و نوجوانان باشد.

اجرای سرود، نمایش و دکلمه در وصف پیامبر اکرم(ص) و اعطای جوایز به برگزیدگان مسابقات حفظ و قرائت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

روح‌الله باقری

captcha