اتکا به مردم از خصوصیات امام راحل بود
کد خبر: 3311001
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

اتکا به مردم از خصوصیات امام راحل بود

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر اتکا به مردم را از خصوصیات برجسته امام راحل دانست و گفت: با اعتماد به جوانان است که می‌توان مشکلات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشور را رفع کرد نه با اتکاء به دشمنان، امام راحل نیز با اعتمادی که به جوانان داشت تمامی کشور را در اختیارشان گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته کاشمر، با گرامیداشت رحلت امام و شهدای 15 خرداد گفت: شهدایی که در ورامین، تهران، قم و بعضی شهرهای دیگر به پاخواستند و به ندای امام لبیک گفتند اولین مردان بیدار عصر ما محسوب می‌شوند.

وی از این افراد به عنوان انسانهایی شجاع، قدرتمند و پاک نام برد و افزود: امروز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه از قیام و دستاوردهای امام خمینی(ره) در سال 42 است.

یعقوبی با اشاره به اینکه امام توانست ایران و منطقه را منقلب کند به طوری که در 21 بهمن‌ماه حکومت نظامی شاه را به هم ریخت، شناخت درست اسلام ناب و فریب نخوردن در برابر اسلام آمریکایی، متحجر، داعشی و اسلام‌هایی که از لندن و آمریکا هدایت می‌شوند را از شاخصه2های اصلی امام راحل دانست.

وی با تاکید بر اینکه صداقت، شجاعت و مردانگی امام خمینی(ره) باید در ما ظهور کند، گفت: اینکه در حرف بگوئیم پیرو خط امام هستیم به تنهایی کافی نیست بلکه باید در عمل ارادت خود را به امام راحل به اثبات برسانیم.

نماینده ولی فقیه در کاشمر، همچنین اعتماد به وعده های الهی را از دیگر خصوصیات امام دانست و افزود: باید وعده خدا را جدی بگیرید اگر در راه خدا با اطمینان قدم برداشتید قطعأ خداوند متعال پشتیبان شما خواهد بود.

وی با بیان اینکه امام هیچ گاه به مستکبران اعتماد نداشت، عنوان کرد: هیچ گاه نباید به وعده‌ها و لبخند آمریکائی‌ها دلخوش بود اگر اینگونه باشد از راه امام منحرف شده‌ایم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه مخالف ادامه مذاکرات نیستیم اما مذاکرات با طرف مقابل باید با کمال بی اعتمادی به دشمن انجام شود، ادامه داد: به جای اعتماد به دشمن باید به مردم و دولت خود در رفع مشکلات اعتماد داشت زیرا کسانی که می‌توانند کشور را به خوبی اداره کنند مردم و جوانان همین مملکت هستند.

وی با بیان این که با اعتماد به جوانان است که می توان مشکلات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشور را رفع کرد نه با اتکاء به دشمنان گفت: امام راحل با اعتمادی که به جوانان داشت تمامی کشور را در اختیارشان گذاشت.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه امام حتی در سخت ترین شرایط هیچ گاه با نظام سلطه همراه نبود و همیشه در برابر این نظام جبهه می گرفت، اظهار کرد: امام در هیچ کجا نفرمود با نظام، اقتصاد و سیاست جهانی هماهنگ هستم بلکه معتقد بودند ما باید راه اسلام را برویم.

وی با اعلام اینکه اقتصاد، سیاست و نظم نوین جهانی اسلامی نیست و بر پایه ظلم، تجاوز و بی عدالتی شکل گرفته است، گفت: ما هیچ گاه نمی توانیم با این نظام همراه باشیم.

وی بیان کرد: امام به ملت ها تکیه داشتند و می گفتند خود مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان برای سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند آمریکا و صهیونیست حق ندارند برای این کشورها حاکم تعیین کنند.

حجت الاسلام یعقوبی طرفداری امام از مظلومان و مستضعفین و پا برهنگان را از دیگر شاخصه های امام راحل دانست و گفت: ایشان در برابر ظالمان و مستکبران با اقتدار می ایستاد و می گفت نباید در برابر اینها خود را ببازیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در سخت ترین شرایط شعار نه شرقی نه غربی سر داد، افزود: اگر مردم مستضعف قدرتمند و توانمند شوند به راحتی می توانند قدرت را از مستکبران بگیرند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امام با نفوذ بیگانگان به کشور سخت مخالف بودند و اجازه نمی داد حتی یک نفر وارد کشور شود و با کسی از مسئولان صحبت کند، عنوان کرد: دشمن مدام به دنبال راههای نفوذ به کشور هستند لذا باید راههای نفوذ ذشمن را شناخت و جلوی آنها سد کرد.

وی در همین خصوص با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج) که از امنیت کشور به خوبی دیده بانی می کنند، گفت: اگرچه دشمن از چهار طرف درصدد نفوذ به کشور است اما با وجود سربازان گمنام این توانایی از آنها سلب شده و هیچ راهی برای ورود به کشور ندارند.

وی ابراز کرد: دشمنان برای ورود به کشور ما بیشتر از هر کشور دیگری تلاش می کنند به طوری که بنا به گفته وزیر اطلاعات روزی نیست که توطئه ای در کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی نشود.

یعقوبی حفظ استقلال کشور را به برکت وجود سربازان گمنام دانست و عنوان کرد: وحدت یکی از سفارشات امام راحل بود به طوری که ایشان مدام می گفتند منافع ملی را نباید به خاطر مسائل جناحی و حزبی نادیده گرفت.

وی در پایان با تقدیر از مجلس خبرگان رهبری که بلافاصله پس از رحلت امام مقام معظم رهبری را انتخاب و معرفی کردند، گفت: در این 26 سال ایشان مقتدرانه، هوشمندانه، عالمانه و شجاعانه کشور را اداره کردند.

captcha