اگر زنان وارد ورزشگاه‌ها نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟/ لزوم حفظ وحدت
کد خبر: 3313722
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
سؤال آیت‌الله العظمی مکارم از مسئولان:

اگر زنان وارد ورزشگاه‌ها نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟/ لزوم حفظ وحدت

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از طرح مباحثی مانند مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها تاکید کرد: سؤالی که مطرح است این است که اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این مرجع تقلید امروز 23 خرداد ماه در دیدار سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از امنیت به عنوان بستر تمامی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یاد کرد و فعالیت نیروی انتظامی را بسیار مهم و اساسی خواند.

وی فرماندهان و دست‌اندرکاران نیروی انتظامی را به اهتمام و اقتدار بیش از پیش در اجرای برنامه‌ها و ماموریت‌ها توصیه کرد و حفظ امنیت فیزیکی و اخلاقی جامعه را از جمله وظایف مهم این نیرو دانست.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در کنار قاطعیت در اجرای برنامه‌ها از سوی نیروی انتظامی، رعایت ادب و برخورد شایسته نیز امری لازم است که باید به آن اهتمام داشت.

وی تاکید کرد: این نحوه برخورد هر چه به کارکنان ناجا تاکید شود که آنان برخوردی مودبانه‌تر همراه با اخلاق بهتر با مردم داشته باشند، خوب است.

وی با بیان اینکه انسان با قاطعیت کار می‌کند اما قاطعیت با ادبیات خوب ماندگار می‌شود، افزود: برخی گمان می‌کنند قاطعیت همان تندی است اما قاطعیت باید همراه با رعایت ادب باشد و این مسئله به صورت مرتب باید به کارکنان ناجا تاکید شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها، از طرح چنین مسائلی انتقاد کرد و گفت: سؤالی که مطرح است این است که اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟.

این مرجع تقلید خواستار پرهیز همه افراد از بیان مسائل غیر ضروری در جامعه شد و این مهم را در حفظ وحدت و همدلی در جامعه مؤثر خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که غربی‌ها هر روز به دنبال بهانه‌جویی و زیاده‌خواهی هستند نباید در داخل دچار اختلاف و چند دستگی شویم.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان توصیه‌های مهم به فرمانده نیروی انتظامی، تاکید کرد: در حکم رهبر معظم انقلاب برای شما همه مسائل و جوانب مورد تاکید قرار گرفته و شما باید برای اجرایی کردن آن برنامه داشته باشید و کارگروهی تشکیل دهید.

captcha