اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی دنایی به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید
کد خبر: 3314478
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی دنایی به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید

گروه اجتماعی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی دنایی به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدان‌پناه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  روز گذشته، 24 خرداد از ششمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان در سال‌ جاری خبر داد.
وی افزود: اهدای کبد و قرنیه‌های آقای 65 ساله، از اهالی روستای کوخدان شهرستان دنا، که بر اثر فشار خون دچار خون ریزی مغزی و مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند، زندگی تازه‌ای بخشید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم نورالله الهی‌نژاد، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.
یزدان‌پناه در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.

captcha