تظاهر به روزه‌خواری توهین به اعتقادات دینی مردم است
کد خبر: 3319745
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
امام‌جمعه اهل سنت جاسک:

تظاهر به روزه‌خواری توهین به اعتقادات دینی مردم است

گروه سیاسی: افرادی که به هر دلیل موفق به ادای فریضه روزه نمی‌شوند باید به لحاظ ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان و احترام به روزه‌داران، از تظاهر به روزه‌خواری در انظار عمومی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، شیخ محمد عقیل شیهک زهی، امام‌جمعه اهل سنت جاسک دیروز، 5 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت جاسک با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، با فضیلت‌ترین اعمال را پاکدامنی و دوری از حرام خداوند دانست و گفت: روزه‌‌داری فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست  بلکه باید تمام اعمال و جوارح انسان روزه بوده و در این حین رعایت حال دیگران را کرده و موجب آزار آنان نشویم.
امام‌جمعه اهل سنت جاسک با اشاره به حادثه هفتم تیر سال 60 و گرامیداشت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: در این روز شهید بهشتی که مسئول شورای عالی قوه قضائیه بود به همراه یارانشان در حادثه تروریستی و وحشیانه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
شیهک زهی ادامه داد: اگراین ترور در هر دولت دیگری اتفاق می‌افتاد، سقوط می‌کرد اما با وجود بنیانگذارجمهوری اسلامی و حضور ملت شریف ایران و با پیام حکیمانه ایشان در آن سال‌ها، مردم برای گرامی داشتن یاد و خاطره این عزیزان در شهرها و مساجد قوی‌تر وبا اراده‌تر شدند.

captcha