بایدها و نبایدهای روابط مسلمانان با دیگر جوامع از منظر اسلام
کد خبر: 3340800
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
آیت‌الله ممدوحی عنوان کرد:

بایدها و نبایدهای روابط مسلمانان با دیگر جوامع از منظر اسلام

گروه سیاسی: به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، نظام اسلامی برای ایجاد روابط با دیگر جوامع و گسترش آن، بایدها و نبایدهایی را باید رعایت کند که آن را نباید به عنوان محدودیت تعریف کرد.

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با نحوه ارتباط نظام اسلامی با دیگر جوامع و گسترش آن اظهار کرد: نظامی اسلامی نظامی قانونمند است که باید بر اساس آن امور را پیش برد؛ در این رابطه ممکن است عده‌ای نظرات متفاوتی داشته باشند که نمی‌توان جلوی اظهار نظر آنها را گرفت اما آنچه ضرورت دارد اجرای امور و برقراری روابط به صورت قانونمند است.
آیت‌الله ممدوحی افزود: در مسائل مختلف قوانین و خطوط قرمزی ترسیم شده از جمله در موضوع روابط با سایر جوامع که از این قوانین و خطوط نباید حتی به مقدار ذره‌ای عدول کرد.

جامعه اسلامی برای ارتباط با دیگر جوامع «حدود» دارد نه محدودیت

وی در مورد محدودیت برقراری ارتباط جامعه اسلامی با دیگر جوامع گفت: در این رابطه محدودیتی وجود ندارد، بلکه حدودی تعیین شده است که این حدود، همان قانون است؛ رعایت حدود منضبط عمل کردن و قانون‌مند بودن است در حالی‌که محدودیت عجز و ناتوانی است.
عضو مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه نظام اسلامی برای ایجاد و گسترش روابط ناتوان نیست بلکه بایدها و نبایدهایی دارد، گفت: مهم‌ترین بایدها و نبایدهای جوامع اسلامی در این حوزه این است که دنیای کفر نسبت به مسلمانان استیلا نداشته باشد و مسلمانان باید آقای خود باشند و بر همه امور خود مسلط باشند.

captcha