جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به الگوگیری از سیره امام صادق(ع) نیازمند است
کد خبر: 3341458
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
حجت‌الاسلام سرداری:

جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به الگوگیری از سیره امام صادق(ع) نیازمند است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ما امروز به الگوگیری از سیره و سلوک زندگی پربار و معنوی امام صادق(ع) نیازمند هستیم چراکه آن حضرت با روح معنوی و بصیرت خود تمام توطئه‌های دشمنان عصر خود را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، روز گذشته، 20 مردادماه همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع)، دوستداران و محبان اهل بیت(ع) در قالب دستجات عزاداری و هیئت‌های مذهبی به بازار اردبیل آمدند تا اقامه عزا کنند.
در این مجالس و محافل که در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار شد، در شهر اردبیل نیز دستجات عزاداری در حالی که بر سر و سینه زده و در یوم حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق(ع) رخت عزا بر تن کرده و پرچم‌ها و نمادهای سیاه در دست گرفته بودند به عزاداری پرداخته و در مسیر تاریخی عزاداری اردبیل از بازار به سمت عالی‌قاپو و خیابان‌های هم‌جوار به صورت مجموعه‌ای متشکل حرکت کرده و در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) ارادتشان را به خاندان پاک ائمه اطهار (ع) نشان دادند.
در این مجالس و محافل که در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار شد یکی از سخنرانان و اساتید حوزه اردبیل با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: امام جعفر صادق(ع) در اوج مظلومیت ولی صلابت علمی و اندیشه پاک و نورانی برگرفته از پدر و اجداد خود سعی کرد تا مدافع حقیقی ارزش‌های اسلامی و دینی باشد و اجازه ندهد تا به حریم جامعه شیعی و اسلامی ضربه و یا خدشه‌ای وارد شود.
حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری اظهار کرد: ما امروز به الگوگیری از سیره و سلوک زندگی پربار و معنوی امام صادق(ع) نیازمند هستیم چراکه آن حضرت با روح معنوی و بصیرت خود تمام توطئه‌های دشمنان عصر خود را خنثی کرد.
وی گفت: رئیس مذهب جعفری که از میراث عظیم تشیع دفاع کرد در حقیقت سبک و سیاقی را از خود به یادگار گذاشت که امروز موسسات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ما به آن رجوع کنند می‌توانند از خودباختگی و وابستگی به علوم و فنون رهایی پیدا کرده و به یک خوداتکایی عملی و اتحاد واقعی برسند.
سرداری، برجستگی زندگی امام جعفر صادق(ع) و نهضت بزرگ علمی آن امام همام را در شکست دادن همه ترفندهای حاکمیت عباسی اعلام کرد و افزود: باید با الگوگیری از سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری همواره در زندگی خود از آفات و امراضی چون غرور، خودخواهی، ریا، نفاق، بداخلاقی و تندخویی پرهیز کرده و به جای آن سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) را مرام اندیشه خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)، به‌ویژه دانشگاه بزرگ امام صادق(ع) در تربیت نسل شایسته نیازمند است و ضروری است همه با انسجام و اتحاد بکوشیم تا در این زمینه یک کارنامه ارزشی و والا را ارائه کنیم.

captcha