آموزش و پرورش برای جذب نخبگان قرآنی امتیازات ویژه قائل می‌شود
کد خبر: 3358829
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کفاش در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

آموزش و پرورش برای جذب نخبگان قرآنی امتیازات ویژه قائل می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب معلم در آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد، گفت: البته برای رشته‌های پرورشی و علوم قرآنی، کسانی که دارای سوابق قرآنی هستند، امتیازاتی در گزینش خواهند داشت.

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه آیا برای کادرسازی قرآنی این وزارتخانه، برنامه‌ای جهت جذب نخبگان قرآنی که پیش از این در مسابقات قرآن آموزش و پرورش خوش درخشیده‌اند، به این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد؟ گفت: خیر، جذب معلم در آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.
وی افزود: البته برای رشته‌های پرورشی و علوم قرآنی، کسانی که دارای سوابق قرآنی هستند، امتیازاتی در گزینش خواهند داشت مثلاً در مسابقات کشوری و بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر شده باشند.

این امتیازات در مراحل مصاحبه و تحقیق تعلق خواهد گرفت
کفاش عنوان کرد: در آزمون دانشگاه‌ها قسمتی مربوط به سازمان سنجش است و برای اینکه تبعیضی در کار نباشد، شرکت‌کنندگان باید آن کف علمی لازم را داشته باشند و مراحل بعدی که مصاحبه، تحقیق و امتیازات برای رشته‌های خاص است، برای کسانی که سابقه و مقام‌های قرآنی داشته باشند، امتیازاتی در نظر گرفته شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: البته لازم به ذکر است که ما برای دانش‌آموزان نخبه قرآنی خود که در مسابقات قرآن این وزارتخانه حائز رتبه‌های برتر شده‌اند، برنامه‌های مختلف را به ویژه در سال جاری در نظر گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به عضویت در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در فضای مجازی که به زودی راه‌اندازی می‌شود، اشاره کرد که این دانش‌آموزان جزو نخستین کسانی هستند که به عضویت این شبکه در می‌آیند و همچنین از آنان در برنامه‌های مختلف قرآنی خود در وزارتخانه استفاده خواهیم کرد.

captcha