توسعه فرهنگی تغییرات اجتماعی را به سمت کمال سوق می‌دهد
کد خبر: 3360153
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
یک کارآفرین حوزه گردشگری:

توسعه فرهنگی تغییرات اجتماعی را به سمت کمال سوق می‌دهد

کانون خبرنگاران نبأ: کارآفرین حوزه گردشگری گفت: گروه خیرین فرهنگی عاملی برای جریان‌سازی کتابخوانی و احداث کتابخانه در مناطق محروم و بومی است که برای توسعه فرهنگی و تغییرات اجتماعی در فضای مجازی کلید خورده است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا،  سیده محبوبه کاظمی دولابی، مدیر مسئول گالری ترانه باران و کارآفرین حوزه گردشگری هنری، گفت: گروه خیرین فرهنگی عاملی برای جریان سازی کتابخوانی و احداث کتابخانه در مناطق محروم و بومی است که برای توسعه فرهنگی وتغییرات اجتماعی، که در فضای مجازی کلید خورده است.

وی ادامه داد: زمانی که بحث تغییرات اجتماعی مطرح می شود، نخبگان جایگاه ویژه ای پیدا می کنند چرا که نخبگان با تأثیرگذاری که در جامعه دارند باعث ایستایی یا پویایی جامعه می شوند. نخبگان نواندیش که به دنبال رسیدن به آرمان های یک سرزمین و ساختن یک سرزمین  بهتر که در آن صلح، امنیت، توسعه باشد، می توانند تغییرات اجتماعی را به سمت کمال مطلوب هدایت کنند.

کاظمی افزود: صاحبنظران توسعه معتقدند انسانهای سالم، دانا و توانمند هم عامل توسعه اند هم محور، هدف وغایت توسعه، بنابراین بر روی اندیشه انسان های توانمند است که برنامه شکل می گیرد، طرح پیشنهاد و اجرا می شود.

وی تصریح کرد: گروه خیرین فرهنگی با توانایی ایجاد تشکل انسان های فرهیخته، از نظر کمی و کیفی  توانست، نوعی کنش و همکاری عقلانی معطوف به اهداف توسعه فرهنگ کتابخوانی و احداث کتابخانه، در میان نخبگان اجتماعی به وجود آورد و با مدیریت صحیح و هدایت آنان در روستاهای مختلف، در قالب های مختلف همکاری  و توسعه فرهنگ کتابخوانی و احداث کتابخانه، خود را نشان داد.

وی افزود: امید است شاهد هر چه بیشتر این جریان های فرهنگی در ایران اسلامی مان باشیم.

رقیه بقایی

captcha