محبت متقابل؛ لازمه شیرین‌سازی زندگی
کد خبر: 3361055
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

محبت متقابل؛ لازمه شیرین‌سازی زندگی

گروه اجتماعی: مشاور امور خانواده با تأکید بر اینکه دین اسلام دین نشاط و شادی است و زن و شوهر باید نشاط آفرین باشند، عنوان کرد: خداوند زیبایی را دوست دارد و ما به عنوان بندگان خدا نیز باید همیشه شاد و لبخند بر چهره داشته باشیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجتالاسلام امرالله گیوی نهاوندی، مشاور امور خانواده عصر روز گذشته، 18 شهریورماه در همایش نشاط اسلامی و خانواده با موضوع شیرینسازی زندگی با اشاره به افزایش روز افزون طلاق در کشور، اظهار کرد: متأسفانه بر اساس آمارهای سال ‏گذشته در هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت شد یعنی 38 زن و شوهر در ساعت از هم جدا شدند.



وی ادامه داد: باید به این آمارها، طلاق‌های وحشتناک زرد یا خاموش(عاطفی) را اضافه کرد که همسران در کنار هم زندگی می‌کنند اما سال‌ها است بدون مراجعه به دادگاه، صرفاً همدیگر را تحمل می‌کنند.



این مشاور امور خانواده با اشاره به اینکه در اکثر خانواده‌ها درصدی طلاق عاطفی حاکم است، بیان کرد: یکی از معیارهای سنجش این درصد طلاق در خانواده می‌تواند میزان لذت و لحظه‌شماری زوجین برای رفتن به خانه و کنار یکدیگر باشد.



گیوی‌نهاوندی با اشاره به اینکه در طلاق عاطفی دل و روح همسران سال‌ها است که از هم جدا شده و نتیجه این گونه طلاق افسردگی عمومی و غمگین بودن جامعه است، گفت: در حال حاضر در چهره افراد غمی پنهان وجود دارد که در تحقیقات انجام شده گفته‌اند چون در خانه به ما خوش نمی‌گذرد و حال آنکه  ازدواج می‌کنیم که به ما خوش بگذرد.



وی با تأکید بر اینکه دین اسلام دین نشاط و شادی است و زن و شوهر باید نشاط آفرین باشند، عنوان کرد: خداوند زیبایی را دوست دارد و ما به عنوان بندگان خدا نیز باید همیشه شاد و لبخند بر چهره داشته باشیم.



این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه باید زوجین محبت را در زندگی با سه روش محبت کلامی، رفتاری و نوشتاری نهادینه کنند، ادامه داد: زوجین باید همیشه به یکدیگر ابراز علاقه کنند.



گیوی‌نهاوندی با بیان اینکه سلام کردن زوجین به یکدیگر از مصادیق احترام متقابل همسران برای شیرین‌سازی زندگی است که در تحکیم خانواده بسیار تأثیر دارد، افزود: با هم غذا خوردن و سر سفره نشستن و مشورت کردن متقابل از دیگر مصادیق احترام است.



وی به محبت متقابل به عنوان دومین اصل در شیرین‌سازی زندگی اشاره کرد و افزود: اگر در خانه‌ای محبت از بین برود زندگی تلخ می‌شود لذا زوجین باید برای محبت کردن به یکدیگر تلاش کنند.



این استاد حوزه و دانشگاه، آراستگی و تأمین نیاز جنسی متقابل را از دیگر اصول شیرین‌سازی زندگی دانست و عنوان کرد: متأسفانه 80 درصد طلاقها از عدم تأمین نیازی جنسی زوجین ناشی می‌شود.



گیوی‌نهاوندی مهمترین علل افزایش طلاق در کشور در سال های اخیر فقر، اعتیاد، بیکاری، چشم و همچشمی، تجملگرایی، دخالت والدین در زندگی زوجهای جوان، خشونت کلامی، خشونت فیزیکی و خیانت مرد به زن و بر عکس بیان کرد.

captcha