مذاکره با آمریکا فقط در قضیه‏ هسته‌‏ای است
کد خبر: 3361453
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
حجت‌الاسلام طالبی:

مذاکره با آمریکا فقط در قضیه‏ هسته‌‏ای است

گروه سیاسی:امام‌جمعه قیدار،گفت:ما فقط در قضیه‏ هسته‌‏ای با مذاکره با آمریکا به دلایل مشخص موافقت کردیم و بحمدالله مذاکره‌‏کنندگان ما هم خوب ظاهر شدند، همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند در عرصه‌‏های دیگر اجازه‏ مذاکره با آمریکا ندادیم و با آن‌ها مذاکره نمی‌‏کنیم‏.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سید علی طالبی،امام‌جمعه خدابنده روز گذشته،20شهریور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم با ایشان اظهار کرد: در کشور جریانی تلاش می‏‌کند که مذاکرات هسته‏‌ای را به معنی پایان یافتن استکبارستیزی و همراه شدن جمهوری اسلامی با خواسته‏‌های نظام سلطه معرفی کند.برخی قلم‏‌ها و زبان‏‌ها، به ‏صراحت مدعی شدند که دوران مبارزه با آمریکا پایان‌یافته است و ایران باید با آمریکا و نظام بین‌المللی کنار بیاید، بنابراین تلاش می‌کنند چهره کریه، ضد اسلامی و ضد ایرانی آمریکا را تطهیر و بزک کنند و شعارهای انقلابی امت اسلامی مانند مرگ بر آمریکا را خلاف اخلاق قرآنی قلمداد کنند.
وی تصریح کرد: ما فقط در قضیه‏ هسته‏ای با مذاکره با آمریکا به دلایل مشخص موافقت کردیم و بحمدالله مذاکره‌‏کنندگان ما هم خوب ظاهر شدند، همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند در عرصه‌‏های دیگر اجازه‏ مذاکره با آمریکا ندادیم و با آن‌ها مذاکره نمی‏کنیم‏.
امام‌جمعه قیدارخاطرنشان کرد: یک محور بسیار مهم دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت صریح و روشن و قاطع از شورای نگهبان و نظارت استصوابی این شورا است. در هفته‏های اخیر برخی با حملات مختلف تلاش می‌کنند تا حق نظارت استصوابی و تائید صلاحیت کاندیداها توسط این شورا را، زیر سؤال ببرند؛ که رهبر انقلاب در برابر این حرکت‏ها به‏صراحت موضع گرفتند و فرمودند: شورای نگهبان چشم بینای مردم و نظام در انتخابات است.
حجت‌الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به ماجرای 11 سپتامبر که دستاویزی برای نابودی هویت اسلامی منطقه با شعار «مبارزه با تروریسم» بود،گفت: پژوهش‌‏های حقیقت‏یاب مستقل روز‏به‏روز بیشتر انگشت اتهام در ماجرای حمله به برج‏ها در 11 سپتامبر را به ‏سوی آنان (سران نظام سلطه و اتاق فکرهای صهیونیستی) متوجه می‏کنند.
خطیب جمعه قیدار با بیان اینکه آمریکایی‏ها قضیه 20 شهریور، یعنی همان 11 سپتامبر که سال‌های قبل اتفاق افتاد بهانه‏ای برای مطامع خودشان قرار دادند، تصریح کرد: هدف آمریکا درست کردن خاورمیانه‌‏ای بر محور منافع اسرائیل است خاورمیانه‌ای که پایتختش اسرائیل باشد و تنها مانع بر سر راه این هدف شوم اسلام است لذا با به راه انداختن ماجرای 11 سپتامبر تلاش کردند که اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی را راه بیندازد.حادثه 11 سپتامبر بهانه‌ای شد برای حمله به عراق و افغانستان و جرم و جنایات آمریکایی‌ها در منطقه تا به خواسته‌های خود برسند.
وی با اشاره به 24 شهریور سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) افزود: پیوند دو نور الهی از نوع پیوند‌های عادی زمینی نبود، بلکه بنا به‌تصریح رسول خدا (ص) این ازدواج یک پیوند آسمانی بود، بنابراین بهترین الگو می‌تواند برای جوانان باشد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: هدف و اساس تشکیل خانواده و ازدواج در نظام الهی رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن راه رشد و رسیدن به کمال انسانی و تقرب به ذات حق است.
حجت‌الاسلام طالبی افزود: خانواده‌ای که در آن میان زن و شوهر انس و الفت نباشد همچون جهنم سوزانی است که نخستین آثار سوء خود را بر سلامت روانی و جسمانی اعضاء خانواده باقی می‌گذارد و کودکان در چنین خانواده‌ای سرد و بی‌روح از ناامنی و آشفتگی عاطفی رنج می‌برند و احتمال ظهور و بروز ناهنجاری‌های عاطفی و رفتاری در آنان زیاد است.
وی بابیان اینکه یکی از عواملی که امروزه بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند مهریه‌های سنگین است، تصریح کرد: امروزه به مقدار که علاقه به مهریه‌های سنگین در این سال‌ها افزایش‌یافته به همان نسبت پرونده‌های قضایی مربوط به مهریه زیاد شده است.مهریه‌های سنگین و به‌تبع آن افزایش آمار طلاق معضلی فرهنگی است و با قوانین و مصوبات مجلس و دولت حل نخواهد شد باید خانواده به این نتیجه برسند که مهریه‌های سنگین باعث تداوم زندگی نخواهد بود، بلکه در برخی موارد عاملی وسوسه کننده برای طلاق نیز بوده است.
امام جمعه قیداردر پایان یادآور شد: ایستادگی و مقاومت حزب‌الله و مردم غزه چنان موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده و هنگامی‌که نام حزب‌الله لبنان بیان می‌شود ترس و وحشت را در چشم‌های رئیس‌جمهور آمریکا می‌توان مشاهده کرد، حتی در جنگ‌های اخیر نیروهای ارتش غاصب صهیونیستی دست به خودکشی زدند و مقاومت ثابت کرده که با تداوم ایستادگی در برابر این رژیم جعلی می‌توان قدس را پس گرفت.

captcha