واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اظهارات ضدشیعی امیر سعودی
کد خبر: 3361882
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اظهارات ضدشیعی امیر سعودی

گروه بین‌الملل: کاربران شبکه‌های اجتماعی انتشار مقاله‌ای ضدشیعی از امیر منطقه «القصیم» عربستان که پیروان مذهب شیعه را تکفیر کرده، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «نبأ»، هنگامی که سلسله انفجاراتی منطقه «الشرقیه»(منطقه شیعه‌نشین) عربستان را هدف قرار داد، نظام سعودی تلاش می‌کرد خود را به ظاهر دلسوز و همدرد با قربیان گروه تروریستی داعش جلوه دهد؛ اما این در حالی است اقدامات و اندیشه داعش از نظام سعودی به دور نیست و در راستای اهداف آل‌سعود است.
در ادامه اظهارات و اقدامات ضدشیعی شیوخ وهابی و برخی مقامات سعودی، «فیصل بن مشعل بن سعود بن عبدالعزیز»، امیر منطقه القصیم عربستان، روز جمعه، 20 شهریورماه، با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «الجزیره» این کشور، با دفاع و تمجید از وهابیت، پیروان مذهب شیعه را مشرک خواند.
وی در این مقاله که با عنوان «چرا مکتب سلفی‌گری را مورد هجمه قرار می‌دهید؟»، با اظهاراتی توهین‌آمیز نسبت به مذهب شیعه، پیروان آن را مشرک خواند و مدعی شد: مذهب شیعه بر اساس آئین بت پرستی بنا شده که در زمان گذشته در ایران رایج بوده است.
وی در این مقاله مدعی شد: پیروان مذهب شیعه به جای پیروی از خداوند، از رهبران و پیشوایان خود تبعیت می‌کنند.
این امیر سعودی، پیروان مذهب شیعه را مشرک خواند و در مقابل با تمجید از مکتب وهابیت، ادعا کرد که وهابیت برای مبارزه با بدعت و شرک به میدان آمده است.
گفتنی است، انتشار این مقاله با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، به ویژه در شرایطی که اکنون بسیاری از کشورهای منطقه در آتش اختلافات مذهبی و قومیت‌گرایی گرفتار شده‌اند.
همچنین برخی کاربران نیز این سؤال را مطرح کردند که چرا با وجود این که شیعیان را تکفیر می‌کنید، به آنها اجازه حج می‌دهید؟
منطقه «القصیم» عربستان به منطقه صادرکننده فتاوای افراط‌گرایانه معروف است و جالب آنکه بسیاری از مناصب مهم در دستگاه سیاسی آل‌سعود، رسانه‌ها و مؤسسات دینی در اختیار اهالی القصیم قرار دارد.
همچنین بسیای از افراد بر این اجماع نظر دارند که سیاست‌های نژادپرستانه و فرقه‌ای آل‌سعود، عامل اصلی ظهور تکفیری‌ها و گروه تروریستی داعش در منطقه است.

captcha