اقتصاد مقاومتی باید بر تمام امور کشور حاکم باشد
کد خبر: 3366738
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
طهماسبی:

اقتصاد مقاومتی باید بر تمام امور کشور حاکم باشد

گروه اجتماعی:امام جمعه الوند با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید بر تمام امور کشورسایه اندازد،یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی به رونق اشتغال در کشور نیز کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه الوند ، ظهر امروز،یک مهر در دوره آموزش تخصصی مسولین هیات مذهبی هیات امنای مساجد و تشکل‌های دینی خرمدره که با  محوریت تبیین شعار سال برگزار شد با تبریک عید قربان و روز عرفه، افزود:عید قربان روز قربانی کردن امیال و هوس‌های دنیوی انسان است.
وی با استناد به سحنان مقام معظم رهبری که دست یافتن به ظرفیت‌های عظیم ملت ایران و حفظ نظام اسلامی را دلیل اصلی نامگذاری سال عنوان کردند ،گفت: این دو امر مهم نیز جز در سایه وحدت و همدلی ملت ایران دست یافتنی نخواهد بود زیرا کشورمان به حد کافی دشمن برای تفرقه‌افکنی دارد.
امام جمعه الوند با بیان اینکه برای تحقق شعار سال دولت وظایفی در قبال ملت دارد ، اظهار کرد: از مهم‌ترین این وظایف می‌توان به جلب اعتماد مردم با صداقت و صراحت  ،انجام کارهای جهادی، پاسداشت ارزش‌ها ، مبارزه با فساد ،بیان مشکلات برای مردم، تقویت روحیه امید در مردم و پرهیز از دادن وعده‌های دور از انتظار اشاره کرد.
وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف ملت در برابر دولت نیز، اظهار کرد: از مهم‌ترین این وظایف می‌توان به اعتماد واقعی به دولت، پرهیز از برخوردهای احساسی و هیجانی ،همراهی عملی با دولت از طریق صرفه‌جویی  ،هوشیاری نسبت به اهداف دشمنان در ایجاد اختلاف و صبر برای تحقق دولت اشاره کرد.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه دولت و ملت باید عزمی راسخ برای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند، تصریح کرد:اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون‌زا و کم وابسته است که عمل به آن می‌تواند مانع تاثیر تحریم‌ها شود که برای تحقق آن نیز، باید بالا بردن کیفیت محصولات داخلی از سوی تولید کنندگان و مصرف کالاهای تولید کشورمان از سوی مصرف‌کنندگان مد نظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید بر تمام امور کشور سایه اندازد،یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی به رونق اشتغال در کشور نیز کمک خواهد کرد.
حجت‌الاسلام طهماسبی تفرقه‌افکنی دشمنان خارجی را یکی از موانع تحقق شعار سال دانست و تاکید کرد :یکی از راهکارهای دشمن در این زمینه ترویج فساد و فحشا و بدعت از طریق ماهواره‌ها است که باید خانواده‌ها در مقابل آن هوشیار باشند.
در ادامه این مراسم نیز عباس‌علی طاهری، رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه شهرستان از چهره فرهنگی مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد :از مهم‌ترین ویژگی‌های مردم خرمدره می‌توان به اهل علم و ادب بودن و خیر بودن اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان خرمدره دارای 73 هیئت مذهبی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های این هیات می‌توان به تلاش در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و انتظار مهدویت، سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و حضور در تمام مراسم‌های ملی و مذهبی، تشکیل دستجات عزاداری در تمام مراسمات و تلاش برای جلب و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اشاره کرد.
در ادامه این جلسه نیز،حجهت‌الاسلام علی مقدمی،رییس تبلیغات اسلامی خرمدره با با بیان اینکه تشکل‌های دینی هم شامل هیات مذهبی و هم شامل موسسات قرآنی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 82 تشکل دینی در خرمدره در حال فعالیت هستند که این تشکل‌ها شامل 75 هیات مذهبی، 3 موسسه قرآنی و 4 خانه قرآنی هستند.
وی با بیان اینکه مسئولان تشکل‌های دینی شهرستان بدون هیچ چشم‌داشتی و تنها برای رضای خدا و ترویج فرهنگ دینی در جامعه تلاش می‌کنند، تصریح کرد: غیر از خداوند سبحان کسی قادر به اعطای پاداش به این فعالان مذهبی نیست.
این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه  مردم شهرستان خرمدره سال گذشته یکی از بهترین و سنتی‌ترین  عزاداری را در ایام محرم انجام دادند،تاکید کرد: امسال نیز باید همه تلاش کنند تا عزاداری‌ها به دور از بدعت و خرافات برگزار شود.

captcha