ساخت ماکت مسجدالنبی توسط دانش‌آموزان هنرستان فرشتگان اراک
کد خبر: 3382186
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

ساخت ماکت مسجدالنبی توسط دانش‌آموزان هنرستان فرشتگان اراک

گروه هنر: در پاسخ به توهین مجله موهن «شارلی ابدو» به مقدسات مسلمانان و با انگیزه ابراز عشق به ساحت مقدس پیامبر رحمت(ص)دانش‌آموزان دختر رشته معماری هنرستان نمونه فرشتگان آموزش‌ و پرورش ناحیه دو اراک، ماکت مسجد‌النبی را ساختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، دانش‌آموزان هنرستان نمونه فرشتگان آموزش و پرورش ناحیه دو اراک به دنبال اهانت مجله موهن فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) در زمستان سال گذشته، اقدام به ساخت ماکت گنبد خضراء و مسجد النبی کردند.

مرتضی رضائی، کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت آموزش‌ و پرورش ناحیه دو اراک دراین باره به خبرنگار ایکنا گفت: ماکت گنبد خضرا و مسجد النبی توسط 19 نفر از دانش‌آموزان دختر رشته معماری هنرستان نمونه فرشتگان به سرپرستی زهرا فراهانی کارشناس ارشد مهندسی معماری دانشگاه تربیت مدرس تهران و از کارمندان آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه دو اراک ساخته شد.

وی بیان کرد: این ماکت با عشق به رسول گرامی اسلام(ص) و خاندان پاک ایشان و با هدف مقابله با اهانت شارلی ابدو به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) ساخته شده است.

رضائی اظهار کرد: ماکت از دو بخش بافت قدیمی و بافت جدید مسجدالنبی تشکیل شده و کار مطالعات ساخت آن از بهمن ماه و عملیات ساخت نیز از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و اواخر خرداد ماه امسال نیز به پایان رسید، این ماکت در ابعاد یک متر و 65 سانت در 2 متر و سی سانت با ارتفاع 500/1 متر با استفاده از چوب بالسا و فوم ساخته شده است.

وی گفت: دانش‌آموزان این ماکت را با نیت اهدا به موزه حرم امام رضا(ع) ساخته‌اند ولیکن در حال حاضر ماکت به آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو اراک اهدا شده و در طبقه سوم ساختمان اداره نگهداری می‌شود.

کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش ناحیه دو اراک در پایان افزود: ماکت مسجدالنبی با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون تومان ساخته شده که بخش اندکی از این اعتبار توسط هنرستان نمونه فرشتگان و مابقی نیز توسط خود دانش‌آموزان تأمین شد.
خبرنگار: زهره داودآبادی

captcha