نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف شهرستان رشخوار برگزار شد
کد خبر: 3393043
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف شهرستان رشخوار برگزار شد

گروه اجتماعی: با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر، سوگواران و عزاداران حسینی رشتخوار که در اندوه و حزن شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ یار آن حضرت در صحرای کربلا، مشغول عزاداری بودند، در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر، سوگواران و عزاداران حسینی رشتخوار که در اندوه و حزن شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ یار آن حضرت در صحرای کربلا، مشغول عزاداری بودند، در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند.

عزاداران حسینی در 50 نقطه روستایی و دو نقطه شهری این شهرستان، به یاد عاشورای سال 61 هجری و به تأسی از سید و سالار شهیدان، به اقامه نماز ظهر عاشورا به جماعت پرداختند.

برپایه این گزارش حضور جوانان و نوجوانان در صفوف نماز و در بین عزاداران حسینی از نکات قابل توجه در سطح این استان بود؛ همچنین پیش از اقامه نماز مرثیه‌سرایی انجام شد و مردم عزادار در سوگ آن امام بزرگوار و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

امامزاده سید میر قوام الدین(ع) و امام زاده فاضل(ع) در رشتخوار پذیرای بسیاری از عزادارانی بود که از نقاط مختلف برای برگزاری نماز جماعت و زیارت این مکان مقدس آمده بودند.

یادآور می‌شود، نماز جماعت ظهر و عصر در سایر شهرها و روستاهای شهرستان رشتخوار با حضور چشمگیر سوگواران حسینی برگزار شد.

captcha