نمایشگاه دائمی اسناد ملی «آیت‌الله عزیزالله عطاردی» در مشهد افتتاح شد + عکس
کد خبر: 3404940
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
با حضور مشاور رئیس جمهور؛

نمایشگاه دائمی اسناد ملی «آیت‌الله عزیزالله عطاردی» در مشهد افتتاح شد + عکس

گروه هنر: نمایشگاه دائمی اسناد ملی با عنوان «حضرت آیت‌الله شیخ عزیزالله عطاردی» امروز با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، مشاور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نمایشگاه دائمی اسناد ملی به نام حضرت آیت‌الله شیخ عزیزالله عطاردی امروز، ششم آبان‌ماه با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق مشهد افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه که مزین به نام علامه عطاردی شده است، با هدف اطلاع‌رسانی اسنادی به نسل جوان، دانش آموزان، دانشجویان و فرهیختگان ایجاد شده است و در تلاش است تا پل ارتباطی بین نسل گذشته و آینده باشد.

فرشته شهرکی، مسئول واحد اسناد مرکز و کتابخانه ملی شمال شرق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه ما در این نمایشگاه 40 سند را برای بازدید آماده کرده‌ایم، ابراز کرد: متأسفانه به خاطر محدودیت مکان نتوانستیم تمامی این اسناد را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه اسنادی که در افتتاحیه این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، به موضوعات متعدد تاریخی اختصاص دارد، اظهار کرد: ما 1250 برگ سند داخل آرشیو مرکز اسناد نگهداری می‌کنیم و بالغ بر 10 هزار برگ سند از استان خراسان رضوی قبل از افتتاح این نمایشگاه به تهران انتقال داده شده که به زودی مجددا به مشهد بازمی‌گردد.

شهرکی در پایان تأکید کرد: ان‌شاءالله در آینده به زودی این اسناد را برای بهره‌مندی عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران بر روی یک سایت بارگذاری خواهیم کرد.

captcha