فضای بسیار خوبی برای فعالیت نوجوانان و جوانان در زمینه قرآنی وجود دارد
کد خبر: 3454358
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
شعبانی:

فضای بسیار خوبی برای فعالیت نوجوانان و جوانان در زمینه قرآنی وجود دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرتل قرآن قمی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه فضای بسیار خوبی برای فعالیت نوجوانان و جوانان در زمینه قرآنی وجود دارد؛ گفت: قبلا اساتید قرآنی ما با حضور در جلسات معدود و یا حداکثر با نوارهای اساتید قرآنی تمرین می‌‏کردند.

سعید شعبانی، مرتل جوان قمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‏‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان قم گفت: بنده پیش از حضور در مسابقات استانی، در بخش زیر 16 سال این مسابقات نیز شرکت کرده و مقام دوم این بخش را نیز دارا هستم.

وی افزود: سال گذشته نیز در بخش استانی و در بخش بزرگسالان در دو بخش دعاخوانی و ترتیل کسب مقام کردم؛  کار قرآنی را از 11 سالگی و از جامعه القرآن کریم استان قم شروع کردم و کلاس های تجوید و سپس لحن را در محضر اساتیدی چون معتمدی و محمدی و شعاعی گذراندم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سطح مسابقات قم، در کشور بسیار بالاست و به جرئت می‎توان گفت که این مسابقات یکی از بهترین مسابقات کشور است و همیشه نماینده‏‌های قم جزو بهترین‏‎های کشور بوده ‏اند.

این مرتل جوان قرآن قم، بیان کرد: خوشبختانه افرادی که در مسابقات بخش استانی قرائت و ترتیل قم حاضر می‏‌شوند جزو افرادی هستند که در حرم مطهر و صداوسیما تلاوت دارند.

وی گفت: خوشبختانه امروزه فضای بسیار خوبی برای فعالیت نوجوانان و جوانان در زمینه قرآنی وجود دارد؛ قبلا اساتید قرآنی ما با حضور در جلسات معدود و یا حداکثر با نوارهای اساتید قرآنی تمرین می ‏کردند ولی امروز هم جلسات رو به فزونی نهاده است و هم نرم‌افزارهای قرآنی در این زمینه وجود دارد که حافظان و قاریان قرآن با آنها تمرین می‏‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانن و جوانان باید قدر این شرایط و فضا را بدانند؛ امروزه مؤسساتی چون جامعه القرآن و مؤسسات دیگر با تجربه فراوانی که از کار تعلیم قرآن دارند زمینه مناسبی برای آشنایی مردم و جوانان با قرآن را ایجاد کرده‏‌اند که باید از این شرایط استفاده کرد.

شعبانی بیان کرد: قرآن دریای وسیعی است که هر کسی به اندازه وسع خود از آن استفاده می ‌کند؛ برخی از قرآن فقط عبور می‏‌کنند ولی برخی در عمق قرآن رفته و گوهرهای ناب را استخراج می ‌کنند ولی هر کسی که با قرآن همراه شود از برکات آن استفاده می‌کند.

captcha