2800 مبلغ در ایام فاطمیه به سراسر کشور اعزام می‎شوند
کد خبر: 3479430
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

2800 مبلغ در ایام فاطمیه به سراسر کشور اعزام می‎شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و امورخیریه از اعزام 2800 مبلغ در ایام فاطمیه به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام احمد شعبانی ظهر امروز دهم اسفند در نشست مطبوعاتی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‎های اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: این نهاد از جمله نهادهای فعال در زمینه تبلیغ در سطح کشور است.

وی افزود: مراحل تخصصی شناسایی، اعزام و گزینش و آموزش، همگی در این سازمان انجام می‏`شود و در این زمینه طلاب ساکن قم و دیگر شهرها را نیز به کار گرفته است.

وی اظهارکرد:خوشخبتانه در زمینه جذب طلاب بومی نیز مکاتباتی با مراکز حوزوی استان‎های مختلف کشور انجام شده است و در این زمینه مبلغان اثر گذار جذب و مشغول فعالیت در عرصه‎های مختلف تبلیغی هستند.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه بیان کرد: این اداره کل زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور است و با ایجاد روش‎های جدید در امر تبلیغ به دنبال توسعه مبانی دینی و رفع خلاهای فرهنگی و پاسخ به شبهات فرهنگی در کشور است.

وی گفت: این مرکز برای توسعه فعالیت‎های تبلیغی صرفا به روش تبلیغ سنتی بسنده نمی‎کند و تمام روش‎های نوین را برای توسعه فعالیت‎های خود در اقصی نقاط کشور به کار می‎گیرد؛ حتی در خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص کشور نیز فعالیت‎ها با تمام ظرفیت‎های ممکن انجام می‎شود.

شعبانی بیان کرد: از جمله برنامه‎های این اداره کل می‎توان به برگزاری دوره‌های تخصصی در زمینه امامت، ‌مهدویت، روش پاسخگویی به شبهات و مشاوره و... اشاره کرد؛ از جمله این برنامه‎ها می‎توان به ایجاد کارگروه کودک و نوجوان اشاره کرد.

وی گفت: از دیگر برنامه‎هایی که در زمینه توانمند سازی مبلغان انجام شده است می‎توان به ایجاد برنامه‎های چند رسانه‎ای با موضوعات مختلف از جمله مقولات فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد.

وی اظهارکرد: خوشبختانه امروز به رغم حضور و فعالیت گروه‎های مختلف در زمینه مشاوره‎های فنی و تخصصی، مردم به دلیل اعتقاد قلبی که به روحانیت دارند همیشه پرسش‎های خود در زمینه‎های مختلف را از روحانیت می‎گیرند و به همین دلیل دوره‎های تخصصی فن مشاوره را ویژه این مبلغان برگزار کرده‎ایم.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: طلاب با حضور در این دوره‌های علمی گواهی نامه معتبر پایان دوره را نیز دریافت می‎کنند؛ همچنین در این زمینه دوره تخصصی آموزش مبانی و مباحث وقف ویژه مبلغان برگزار شده است.

وی گفت: از دیگر برنامه‎های این مرکز می‎توان به تلاش در زمینه توانمندسازی طلاب در زمینه منبر اشاره کرد که از تاکیدات مهم رهبر انقلاب است؛ همچنین در این زمینه سرفصل‌های مختلف در زمینه صحیح‌خوانی روایات، شناخت روایات صحیح از غیرصحیح و برداشت صحیح از کلمات و مفاهیم کلی روایات در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

شعبانی با اشاره به اعزام 12 هزار نفر از حوزه علمیه قم و مبلغان بومی شهرستان‌ها به مناطق مختلف کشور تصریح کرد: در همین زمینه در ایام قاطمیه امسال 2800 نفر به مناطق مختلف کشور اعزام می‎شوند.

وی گفت: با توجه به اهمیت خاصی که تبلیغ در فضای اجتماعی کشور به ویژه در مناطق خاص کشور برخوردار است طلابی مسلط به زبان‎های خارجی و مسلط به تاریخ و کتیه خوانی در مراکزی چون تخت جمشید و قلعه فلک الافلاک و.... به کار گرفته میشود.

captcha