انتشار آئین‌نامه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 3479900
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

انتشار آئین‌نامه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: آئین‌نامه بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بعد از ابلاغ به دانشگاه‌ها، منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین‌نامه بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بعد از ابلاغ به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در روزهای اخیر بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت قرار گرفت.
 این آئین نامه که نسبت به ادوار گذشته تغییراتی در آن اعمال شده است، می‌توان به عنوان یکی از کاملترین آئین‌نامه‌های جشنواره قرآن و عترت در بخش دانشجویی به حساب آورد؛ چرا که جزئیات ریز مسابقات به صورت ساده و روان در آن آمده و نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای در آن دیده نمی‌شود.
در این آئین‌نامه علاوه بر معرفی اهداف جشنواره، توضیحاتی کلی در مورد رشته‌ها و بخش‌های مختلف ارائه شده است و در ادامه آن نیز ضوابط حضور رشته‌های مختلف جشنواره آمده است، از نکات قابل توجه در این بخش، امکان حضور یک دانشجوی در دو رشته به صورت همزمان است.
آئین‌نامه اجرایی جشنواره یکی دیگر از بخش‌های این آئین‌نامه است که در آن تمامی زمان‌بندی‌های بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از مراحل مقدماتی تا کشوری و حتی جشنواره ملی همراه با توضیحات کافی ارائه شده است.
در فصل سوم این آئین‌نامه نیز که به ضمائم اختصاص یافته است، توضیحاتی در مورد داوری‌های این جشنواره به دانشجویان ارائه شده است. در این بخش آئین‌نامه داوری هر رشته و بخش به صورت جداگانه توضیح داده شده است.
از دیگر ویژگی‌های این آئین‌نامه اعلام جدول زمانبندی‌ مراحل مختلف مسابقات از ارسال آئین‌نامه تا ثبت‌نام و معرفی دبیر جشنواره و نیز زمان برگزاری بخش‌های مختلف مسابقات از مراحل مقدماتی تا نهایی است.
حذف دو رشته سلامت‌محور از دیگر تغییرات صورت گرفته در جشنواره امسال نسبت به سال گذشته است. سال گذشته دو رشته با موضوع سلامت و قرآن به جشنواره افزوده شده بود که این رشته‌ها در دوره بیست و یکم حذف شده است.
شاید مهم‌ترین ویژگی آئین‌نامه دوره بیست و یکم را تغییر شیوه حضور برگزیدگان مرحله مقدماتی در مرحله کشوری باشد. سال گذشته از هر دانشگاه تعداد یک تا سه نفر برتر هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کردند، اما در این دوره یک حدنصاب مشترک برای تمامی دانشجویان در نظر گرفته شده است که به نوعی دانشجویان با اینکه در دانشگاه خود در رقابت‌ها حضور می‌یابند اما با سایر دانشجویان نیز مقایسه می‌شوند و در نهایت افرادی که حد نصاب‌ها را کسب کرده باشند، بدون توجه به دانشگاه محل تحصیل به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.
بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هفت بخش شفاهی، کتبی، کتاب‌خوانی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و مجموعاً در 38 رشته در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
بر اساس آنچه که در آئین‌نامه جشنواره آورده شده است، این  جشنواره هم اینک در مرحله ثبت‌نام است و رقابت‌های مرحله مقدماتی بخش شفاهی آن نیز از اردیبهشت‌ماه سال 95 به تناوب در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود. همچنین در این آئین‌نامه زمان برگزاری بخش کتبی روز پنجم خردادماه سال آینده در نظر گرفته شده است.
برای مشاهده آئین‌نامه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اینجا کلیک شود.
captcha