ارتباط اشتغال زنان با شکسته شدن قبح طلاق
کد خبر: 3484472
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
شریفی تبیین کرد:

ارتباط اشتغال زنان با شکسته شدن قبح طلاق

گروه جامعه: عضو جامعه مبلغان برتر کشور یکی از علل اصلی طلاق را شاغل بودن خانم‌ها در بیرون از منزل دانست و گفت: در بسیاری از این موارد فرد مقصر ورود به کارهای مردانه نیست، لذا دولت و حکومت باید با حمایت خود نسبت به اینگونه موارد واکنش نشان دهد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد شریفی صادقی، عضو جامعه مبلغان برتر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نقش زن در زندگی مشترک و بالا بودن آمار طلاق در میان زنان شاغل، گفت: کارکردن خانمها در بیرون تا حدی باعث میشود میان وظایف همسر بودن، مادر بودن و شاغل بودن دچار تضاد شوند؛ لذا مسئله مهمی که در امر شکسته شدن قبح طلاق به آن تاکید داریم شاغل بودن خانم‌ها در بیرون از منزل است.

وی افزود: طبع آقایان نسبت به خانم‌ها از سطح لطافت کمتری برخوردار است؛ لذا در هیچ‌زمانی با طبع خشن کنار نمی‌آیند و کسی را می‌خواهند که طبع لطیف داشته باشد. اگر کسی طبع لطیف داشته باشد برای او مأمن، پناه‌گاه و کوه می‌شوند و این طبیعت مرد است که اگر این را از او بگیریم ماهیت همسرداری را از او گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام شریفی تاکید کرد: زن باید لطافت و ظرافت داشته باشد تا مرد او را بعنوان همسر آینده‌اش بپذیرد و از طرفی هم او را حمایت کند. خانم‌هایی که وارد سیستم کاری می‌شوند به ناچار مجبور می‌شوند با مردها برخورد و معاشرت داشته باشند؛ چون لطافت و ظرافت در محل کار به کارشان نمی‌آید مجبور می‌شوند بخاطر حفظ کار از دایره لطافت و ظرافت خارج شوند.

این زندگی‌ها به جدایی ختم می‌شود

عضو جامعه مبلغان برتر کشور ادامه داد: زمانی که لطافت از زن گزفته شود، مرد در خانه با خانمی برخورد می‌کند که لطافت زنانگی را ندارد و دیگر برای مرد دلنشین به نظر نمی‌رسد. کار کردن زن در جاهایی مانند مدارس، پرستاری، بیمارستان‌ها و مواردی که نیاز است زن در آنجا حضور داشته باشد موردی ندارد اما اینکه دائما در فضای مردانه قرار گیرد طبعش مانند مردان می‌شود و از لطافت خود خارج می‌شود. در این مواقع طبیعی است که این زندگی‌ها به جدایی خصوصا جدایی عاطفی ختم شود.

وی بیان کرد: در برخی موارد می‌بینیم که اجبار باعث می‌شود زن برای کار کردن در محیط‌های مردانه وارد شود؛ لذا باید خانواده فرد را تأمین، و او را از ورود به این محیط نهی کند، اما اگر خانواده توانایی این مسئله را نداشت، جامعه نسبت به فرد مسئول است و در نهایت اگر جامعه هم نتوانست، حکومت اسلامی باید متقبل اینگونه ضرر‌ها باشد.

در بسیاری از موارد فرد، مقصر ورود به کارهای مردانه نیست

حجت‌الاسلام شریفی با بیان اینکه وظیفه حکومت اسلامی تأمین این افراد نیازمند است، گفت: در بسیاری از موارد فرد، مقصر ورود به کارهای مردانه نیست؛ لذا نمی‌توانیم نقش حکومت و دولت اسلامی را در نظر نگیریم و این بخشی است که حتما باید حکومت نسبت به آن فکری کند. دولت و حکومت با حمایت خود نسبت به اینگونه خانواده‌ها و خانم‌ها که از حقوق اسلامی آنهاست واکنش نشان دهند.

وی با بیان روش افزایش مهر و محبت در خانواده، گفت: همیشه زمانی که از منزل بیرون می‌آیم به همسرم می‌گویم، هر زمان که وقت نماز شد برای من سوره یاسین بخواند. این نکته باعث می‌شود که هم دعای یک‌نفر را برای خودم بخرم و هم اگر کسی بخواهد برای من دعا کند باید مرا دوست داشته باشد؛ یعنی من به همسرم می‌گویم که مرا دوست داشته باش و برایم دعا کن؛ با این کار من به ایشان آموزش داده‌ام که برای من دعا کند و ایشان هم از من بخواهد که من نیز او را دعا کنم.

دعا کردن همسر در حق همسرش خواص بسیاری دارد

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: خواهش کردن از همسر برای دعا کردن و اینکه به او بفهمانیم که دعایش در حق ما اثر دارد، خواص بسیاری در زندگی مشترک دارد. با این روش، دعای شخص دیگری را برای خودم نزد خدا خریده‌ام و هم علاقه او را نسبت به خودم زیاد کرده‎ و او را جذب و جلب می‌کنم؛ لذا امیدوارم همه زوج‌های جوان برای همدیگر دعا کنند و از هم التماس دعا داشته باشند تا علاقه‌شان نسبت به همدیگر زیاد شود.

captcha