تولید فکر، اولویت مهم معاونت قرآن ارشاد
کد خبر: 3487836
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
حجت‌الاسلام حشمتی بیان کرد:

تولید فکر، اولویت مهم معاونت قرآن ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در دیدار با کارکنان اداره کل هماهنگی و ارتباطات با تاکید بر نگاه عقلانی در حوزه فعالیت های قرآنی، تولید فکر را از اولویت‌های مهم در سال جاری برشمرد و گفت: قالب‌های انتقال مفاهیم قرآنی باید هنرمندانه و براساس تولید فکر در این حوزه باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن وزیر ارشاد روز دوشنبه، ٢٣ فروردین‌ماه در دیدار با کارکنان اداره کل هماهنگی و ارتباطات این معاونت، ضمن تأکید بر نگاه عقلانی در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی فقط مخصوص به قشر و طبقه خاصی از مردم نیست و ما باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری نگاه ژرف و عمیقی نسبت به آن داشته باشیم.
وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر نهضت فهم قرآنی در معاون قرآن و عترت، بر لزوم توجه به محتوا و شناخت عمیق آیات قرآن برای نسل امروز تاکید کرد و افزود: نگاه ما نسبت به کلام‌‌الله مجید صرفاً نباید ظواهر این کتاب آسمانی باشد، بلکه درک صحیح و تدبر در آیات روح‌بخش کلام وحی می‌تواند زمینه‌ساز بروز تحول نو در جامعه اسلامی شود.
معاون قرآنی وزیر ارشاد ابزار هنر را از ویژگی‌های برجسته انتقال مفاهیم قرآنی در آحاد جامعه علی‌الخصوص قشر کودک و نوجوان  دانست و خاطرنشان کرد: آسیب شناسی و رفع نواقص در این بخش از اولویت‌های مهم در برنامه‌های سال جاری معاونت قرآن و عترت است.
یادآور می‌شود در ابتدای این نشست، عباس نظری راد، مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نیز در سخنانی با تاکید بر اولویت قرار گرفتن قرآن به عنوان کتاب زندگی در سال نهضت فهم قرآنی اظهار کرد: قرآن، دارای ابعاد و ویژگی‌های خاصی است که باید با تلاش هر چه بیشتر مسئولان ذی‌ربط، مورد شناسایی و وارد متن زندگی روزمره مردم شود.
وی افزود: بخش‌های فکری و علمی مورد غفلت قرار گرفته است که ضرورت تعامل هر چه بیشتر با اساتید، اندیشمندان می‌ تواند در افزایش غنای فعالیت‌های قرآنی مثمر ثمر واقع شود.
همچنین در این دیدار که در فضای صمیمانه‌ای برگزار شد، مدیران و کارشناسان اداره کل هماهنگی و ارتباطات به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
captcha