کتاب «امام حسین(ع) و قرآن»؛ پرفروش‌ترین اثر بوستان کتاب
کد خبر: 3495653
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

کتاب «امام حسین(ع) و قرآن»؛ پرفروش‌ترین اثر بوستان کتاب

گروه ادب: مدیر تولید انتشارات بوستان کتاب گفت: از جمله آثار این انتشارات درباره امام حسین(ع) می‌توان به کتاب «امام حسین(ع) و قرآن» اشاره کرد که پرفروش‌ترین اثر بوستان کتاب نیز به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید انتشارات بوستان کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه کتاب‌های این انتشارات درباره امام حسین(ع) به چاپ‌های متعدد در دوره‌های مختلف رسیده است، عنوان کرد: در این راستا می‌توان به چاپ هشتم کتاب «امام حسین(ع) و قرآن»، چاپ سیزدهم «پیشوای شهیدان» به قلم آیت‌الله سیدرضا صدر، چاپ هفتم کتاب «چهره‌ها در حماسه کربلا»، چاپ هفتم کتاب «ردپای خورشید» در حوزه کودک و نوجوان، چاپ سوم کتاب «سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا کربلا» از آیت‌الله محمدصادق نجمی، چاپ هفتم «نگاهی نو به جریان عاشورا» از علیرضا واسعی و چاپ سوم «کلمه الامام السبط الشهید» از هشام الصیرمی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام اشرفی افزود: کتاب «امام حسین(ع) و قرآن» از پنج مقاله شامل امام حسین(ع) آینه آیه‏‌هاى قرآن، پرسمان امام حسین و قرآن، مأخذشناسى وصفى امام‏ حسین(ع) و نگاهى روان‏شناختى ـ دینى به مراسم عزادارى حسینى(ع) و آیه تطهیر، نگرش‏‌ها و چالش‌‏ها تشکیل شده و از کتاب‌های پرفروش این مرکز است.

وی گفت: کتاب پیشوای شهیدان که 13 بار چاپ شده روایت لحظه به لحظه هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از عرفات به قربانگاه نینواست که در واقع روایت هجرت غریبانه از مدینه به خانه خدا و خداست. همچنین گزارش صحنه به صحنه شهادت امام و یارانش در روز عاشورا، گزارش هنگامه نبرد، غریو فتح و سرانجام روایت روزهاى حزن و اندوه اسارت است که تمام دردهاى خونین عاشورا را در دل اهل ‏بیت امام براى همیشه به یادگار گذاشت.

اشرفی درباره کتاب «چهره‌ها در حماسه کربلا» توضیح داد: در حماسه کربلا که از حوادث شگفت و ماندگار تاریخ است چهره‏‌هایى هستند که با ایمان و رشادت مثال‌‏زدنى به سوى حق شتافتند و در مقابل نیز چهره‌‏هاى دیگرى هستند که دنیاپرستى، مرگ‏‌گریزى، قدرت‏‌خواهى و عوام‌‏زدگى عقل و خردشان را ربود و شقاوت را نصیب‌شان کرد و این اثر با استفاده از منابع معتبر، شرح مفصلى از آن حادثه سترگ و چهره‌‏هاى نیک و بدى که آن را خلق کردند، است.

کتاب «ردپای خورشید» از آثار پرفروش بوستان کتاب درباره امام حسین(ع) در حوزه کودک و نوجوان است که دو فصل «از ولادت تا امامت» و «از امامت تا شهادت» را شامل می‌شود.

وی با اشاره به چاپ سوم کتاب «سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا کربلا» گفت: با مطالعه و تأمل در این سخنان می‌‏توان وجوه مختلف نهضت حسینى، حوادث و جریان‌‏ها و نیز چهره‌‏هاى حق و باطل را باز شناخت. این سخنان حضرت در منابع گوناگون تاریخى پراکنده و مطالعه آنها براى همه آسان نبود تا این که نویسنده کتاب، همه آن کلمات و سخنان را از منابع دست اول تاریخى، در یک‌‏جا گرد آورد و گنجینه‌‏اى از معارفِ دینى، سیاسى و تاریخى را به آسانى در اختیار گذاشته است.

اشرفی افزود: «کلمه السبط الشهید» نوشته هشام الصیرمی به چاپ سوم رسیده و نویسنده در قالب 26 پرسش، جنبه‌های مختلف حیات و مبارزه امام حسین(ع) را کاویده است.

captcha