طرح تفسیر جزء چهارم قرآن کریم در مساجد خوزستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3505078
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

طرح تفسیر جزء چهارم قرآن کریم در مساجد خوزستان اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح تفسیر جزء چهارم قرآن کریم ويژه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، با برگزاری 45 كلاس آموزشی در مساجد استان خوزستان اجرا می‌شود.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ضمن تبریک حلول ماه رمضان، گفت: ان‌شاءالله از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم و از خادمان پرافتخار قرآن كريم باشیم.

براتی از اجرای طرح تفسیر جزء چهارم قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: اين برنامه یک طرح ملی است كه از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به منظور اجرا در ايام تابستان به استان‌ها ابلاغ شده است. 

وی خاطرنشان كرد: آیین‌نامه این طرح قرآنی به کانون‌های مساجد شهرستان‌ها و مؤسسات قرآنی که امکان اجرای این طرح را دارند، اطلاع‌رسانی شد که بتوانند از فضای ملکوتی كه در ماه رمضان برای علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن فراهم است، بهره‌مند شوند و در این حوزه فعالیت داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ادامه داد: مطابق آیین‌نامه ابلاغی، 45 کلاس آموزشی در سطح استان در راستای اجرای این طرح در استان برگزار می‌شوند. مطلوب است اين طرح در ماه مبارك رمضان اجرا شود؛ گرچه کانون‌ها امکان اجرای این طرح را پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز دارند اما با توجه به اینکه رمضان بهار قرآن است، شايسته‌تر است كه اين برنامه در اين مقطع زمانی محقق شود.

براتی گفت: كتابی با موضوع تفسیر جزء چهارم قرآن کریم در شهرستان‌ها توزيع شده است و مقرر شد يك دوره آموزشی در ارتباط با اين كتاب و شيوه اجرایی اين طرح در سطح شهرستان‌ها برگزار شود و پس از ماه مبارک رمضان، برای برگزیدگان این طرح كه از سوی شهرستان‌ها به مركز استان معرفی می‌شوند، يک رقابت استانی پيش‌بينی شده است و در نهايت سه نفر اول به کشور معرفی می‌شوند.

captcha