پیش‌بینی ایجاد 100 هزار شغل جدید در سال‌جاری توسط بسیج سازندگی
کد خبر: 3505268
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل/ سردار غلامی عنوان کرد:

پیش‌بینی ایجاد 100 هزار شغل جدید در سال‌جاری توسط بسیج سازندگی

گروه اقتصاد: رئیس سازمان بسیج سازندگی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم رفع مشکل بیکاری در کشور اظهار کرد: برای سال 95 ایجاد یکصد هزار شغل جدید را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم با تجربه‌هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی داریم بتوانیم منویات رهبر انقلاب در این زمینه را محقق کنیم.

سردار نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که با توجه به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم بر حل مشکل اشتغال در کشور، چه برنامه‌هایی در این زمینه در بسیج سازندگی وجود دارد؟ اظهار کرد: توفیقی که در مجموعه بسیج و مخصوصا در بسیج سازندگی وجود دارد این است که از سال 92 اقدام در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم و در سال گذشته توانستیم 100 هزار واحد تولیدی کوچک را در کشور راه‌اندازی کنیم.

پیش‌بینی ایجاد 100 هزار شغل در سال 95 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: با استفاده از امکاناتی که در اختیار داشتیم، در حوزه امنیت غذایی و صنایع تبدیلی، واحدهای کوچک زیادی ایجاد کردیم و برای سال 95 هم ایجاد 100 هزار شغل را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم با تجربه‌هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی داریم بتوانیم منویات رهبر انقلاب در این زمینه را محقق کنیم.

سردار غلامی اظهار کرد: برنامه دیگر ما برای سال 95 این است که در هر شهرستان، قطب صنایع تبدیلی را برای محصولاتی که دارای ضایعات هستند یا فراوری بر روی آن انجام می‌شود، ایجاد کنیم؛ چراکه در غیراینصورت، خام‌فروشی‌های گسترده‌ای صورت گرفته و هزینه‌های سنگینی به کشاورزان تحمیل می‌شود.

تلاش برای ایجاد الگویی از اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: با تحقیقاتی که توسط متخصصان کارگروه اقتصادی مجامع شهرستان‌ها صورت گرفته است، در حال ایجاد واحدهای کوچک و متمرکز در هر شهرستان هستیم تا برای مهار ضایعات و کاهش هزینه‌ها، به افزایش اشتغال و تولید کشاورزان و باغداران هم کمک کنیم.

وی افزود: هم در حوزه اقتصاد مقاومتی و هم در حوزه صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی در حال تلاش هستیم تا بتوانیم در سال جاری، یکصد هزار شغل مورد نظر را ایجاد کرده تا شاهد تحقق منویات اقتصادی مقام معظم رهبری باشیم. چون هنوز فرهنگ فرآوری و صنایع تبدیلی در کشور شکل نگرفته، تولید در کشور با مشکلات عدیده‌ای روبر شده است و امیدواریم با مطالعه دقیق، الگویی برای توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.

سردار غلامی خاطرنشان کرد: مشاغلی که عنوان شد، مشاغلی مردمی هستند و این افراد به عنوان عضوی از سازمان بسیج مشغول فعالیت نمی‌شوند بلکه ما ظرفیت‌های آنها را شناسایی کرده، آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهیم و در موقع لزوم تسهیلات لازم را ارائه داده و واحد لازم را برای فعالیت اقتصادی آنها تأسیس می‌کنیم تا تولید آنان به دست دلالان اقتصادی نیفتد و در فعالیت اقتصادی خود، پایداری جدی‌تر و بیشتری داشته باشند.

نقش مجامع عالی بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی

وی همچنین با اشاره به انتخاب خود به عنوان دبیر کمیسیون اقتصادی مجامع عالی بسیج اظهار کرد: مجامع عالی بسیج، یک ساختار مشورتی و اتاق فکر است. در شهرستان و استان‌ها هم این مجمع را دارا هستیم که زیرمجموعه مجمع عالی بسیج هستند. در این مجمع، نخبگانی در عرصه‌های مختلف حضور دارند و با بررسی کارشناسی، نظرات و راهکارهای لازم برای حل مشکلات و از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را ارائه می‌دهند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجامع عالی بسیج در پایان گفت: در زیرمجموعه این مجامع، 17 کارگروه‌، از جمله کارگروه اقتصادی وجود دارد و بنده به عنوان دبیر کمیسیون اقتصادی انتخاب شدم. تلاش ما این است با بررسی مشکلات اقتصادی، راهکارهایی را برای رفع مشکلات به صحن علنی مجمع ارائه دهیم. دبیرخانه مجمع هم با استفاده از این جمع نخبگانی، راهکارهای خود برای حل مشکلات را ارائه می‌دهد تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و همچنین ظرفیت خود مردم در راستای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
captcha