«زن» وجودی ارزشمند و متعالی در جامعه‎ اسلامی است
کد خبر: 3515362
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
حجت‎الاسلام برنج‎آبادی:

«زن» وجودی ارزشمند و متعالی در جامعه‎ اسلامی است

گروه اجتماعی: یک مدرس حوزه علمیه گفت: جامعه‎ اسلامی زن را وجودی ارزشمند و متعالی دانسته و مقامی مانند فرشتگان در درگاه خداوند دارد.

حجت‎الاسلام ابراهیم برنج‎آبادی مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان ‎غربی، با اشاره به اینکه ذاکرات، خاشعات، صابرات، صائمات و حافظات از کمالات زنان بوده، گفت: خداوند در اعطای کمالات بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده و زنان در بسیاری از این کمالات از مردان پیشی گرفته و در درجاتی بالاتر از مردان قرار گرفته اند.
 وی گفت: زن می‎تواند با حفظ شئونات و با رعایت ضوابط شرعی و اسلامی در مشاغل و فعالیت های مختص زنان در اجتماع فعالیت داشته باشد.
حجت‎الاسلام برنج‎آبادی در ادامه گفت: زن به لحاظ جسمانی نمی تواند متحمل کارهای سخت و دشوار شود و بهتر است مناسب با توانایی های جسمی و روحی خود در جامعه فعالیت کند.
این مدرس حوزه علمیه با مقایسه دیدگاه جامعه اسلامی با جامعه غرب نسبت به زن گفت: دیدگاه اسلام نسبت به زن تکریمی و عاطفی بوده ولی جامعه غرب دید غریزی و ابزاری نگاه می کند.
وی با اشاره به اینکه زن مهمترین نقش را در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) دارد، گفت: زن با رعایت حجاب و عفاف  و ازدواج به موقع خود و تربیت فرزندان صالح و انجام فعالیت های اجتماعی در راستای امر ظهور، می‎توانند فرج مولایمان را نزدیکتر کند.
captcha