پایان ششمین دوره آموزشی مربیان مهدهای قرآنی سازمان بسیج جامعه زنان
کد خبر: 3524302
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

پایان ششمین دوره آموزشی مربیان مهدهای قرآنی سازمان بسیج جامعه زنان

گروه دانشگاه: ششمین دوره آموزشی مربیان مهدهای قرآنی سازمان بسیج جامعه زنان کشور که به همت جهاد دانشگاهی واحد تهران از 25 مرداد 95 در اردوگاه شهید قاسم میرحسینی تهران آغاز شده است، امروز به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، ششمین دوره آموزشی مربیان مهدهای قرآنی سازمان بسیج جامعه زنان کشور که از 25 مرداد 95 در اردوگاه شهید قاسم میرحسینی تهران آغاز شده است، امروز به پایان می‌رسد.
مینو اصلانی مسوول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در محل اردوگاه شهید میرحسینی، برگزار شد، سرفصل فعالیت‌های مربیان مهد مساجد در تربیت اسلامی و انقلابی کودکان را معرفی کرد.
وی با اشاره به صحبت‌های اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: با نگاهی به سخنرانی های سیدحسن نصرالله به خوبی روشن می‌شود که بحث مهم در صحبت‌های وی، تاکید بر پیروی از ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) است و این درس خوبی است که باید سرلوحه آموزشی مربیان قرار گیرد.
اصلانی افزود: لازم است که تمام مربیان مهدهای مساجد بر ولایت پذیری و موضوع ولایت فقیه روی کودکان کار کرده و سعی کنند این موضوعات را برای کودکان تبیین نموده و در آنها نسبت به مسائل روز دغدغه ایجاد نمایند.
در ادامه این مراسم، سیدعزیز آشنا، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران با استناد به گفته امیرالمومنین(ع) که «العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر» بر اهمیت آموزش در دوران کودکی تاکید کرد و علم‌ آموزی در این دوران را مانند نقشی دانست که روی سنگ حک می‌شود و با گذشت سالیان دراز نیز باقی می‌ماند.
وی دوران کودکی را مهم‌ترین دوران در شکل‌گیری شخصیت کودکان و آموزش آنان دانست و تاکید کرد که اگر کسی توانایی تربیت و آموزش کودکان را نداشته باشد و شغل مربیگری مهد کودک را بپذیرد، به کودکان و آینده آنان خیانت کرده است.
آشنا افزود: مهدهای قرآنی که با استفاده از تعالیم قرآن به آموزش کودکان می پردازند درجه اهمیت آنان به دلیل قرار گرفتن نام قرآن کریم در کناب آموزش کودکان چند برابر می‌شود.
آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز در این برنامه، با تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم(ع)، بیان کرد: خدای کریم، معلمی است که کرامت می‌آموزد؛ این کرامت در سایه‌ تقوا به دست می‌آید و این تقوا امکان تشخیص حق از باطل در مسائل و جریانات را به انسان می‌دهد.
وی افزود: خدا نیز در ابتدای خلقت انسان، او را به لفظ کرامت ستود که بیان داشت «و لقد کرّمنا بنی‌آدم» و اهل‌بیت و سجیت ایشان را نیز فضل و کرامت خواند و در زیارت جامعه‌ کریمه، ایشان را ستون‌ها و اصول کرامت می‌خوانیم.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ما نیز باید اهل کرامت باشیم؛ تصریح کرد: اگر انسان اهل ذکر و یاد خدا و ارتباط با او باشد و برنامه زندگی‌اش را با دستورات خداوند تنظیم کند و محور برنامه‌هایش را، خواست پروردگار عالمیان قرار دهد، مسلماً اهل کرامت خواهد گشت؛ اگر معیار در همه حال خدا و طاعت او باشد؛ در این صورت قرب او نیز حاصل خواهد شد.
وی افزود: قلب محل ادراک ما است؛ اگر در اختیار انسان نباشد و در اختیار شیطان باشد، همین می‌شود که در جامعه و سیاست‌های جهانی می‌بینید؛ ورودی‌های این قلب، چشم و گوش هستند که مراقبت از آن‌ها انسان را به مقام علی ابن ابیطالب (علیه‌السلام) می‌رساند و رها کردن آن‌ها انسان را از حیوانات پست‌تر می‌کند.
استاد اخلاق حوزه‌ علمیه البرز، تبیین کرد: اگر قلب را درست دروازه‌بانی نکنیم، شیطان حاکم آن خواهد شد و قلبی که باید خانه خدا باشد، محل ورود و صدور خبائث و مفاسد خواهد شد. در کنار قلب سلیم، یکی از مسایل مهم در کرامت ما، ذکر است؛ اگر این ذکر از پیری، میان‌سالی، جوانی و یا کودکی در انسان شروع شود، اثرات متفاوتی در افراد دارد که کودکی بهترین زمان برای  این تعلیم و نتیجه گرفتن از آن است.
یادآور می‌شود، دوره آموزشی مربیان مهدهای قرآنی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، برای سومین سال متوالی با همکاری معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در تهران برگزار می‌شود. در این دوره 670 نفر از مربیان مهدهای قرآنی سراسر کشور حضور دارند و طی یک هفته، آموزش‌های تخصصی مربوط به مربیگری مهد کودک را توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی تهران و اساتید مطرح دانشگاه‌های کشور در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی فرا خواهند گرفت.

captcha