یادبود شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3527044
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

یادبود شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نخبه و قاری بین المللی کشورمان، 23 شهریورماه در حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ستاد بزرگداشت اولین سالگرد مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نخبه قرآنی کشورمان، صبح امروز، 11 شهریورماه در مشهد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، حمید صمدی،‌ رئیس اداره تبلیغ و ترویج قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سالگرد فاجعه تأسف‌بار منا، گفت:‌ در این فاجعه شاهد از دست دادن نخبگان بسیاری بودیم لذا باید در سالگرد این مناسبت، از این افراد تجلیل شود.
وی، خراسان رضوی را دارای بیشترین آمار شهدا در فاجعه منا عنوان و ابراز کرد: 100 نفر از این استان در فاجعه منا به شهادت رسیدند.
در ادامه حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت معرفی بیشتر شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، افزود: باید در برنامه‌های سالگرد این شهید و شهدای منا، تنها به برگزاری یک مجلس ترحیم محدود نشویم بلکه باید واقعیت فاجعه منا و بی‌کفایتی آل سعود در این فاجعه برای همگان تبیین شود.
وی با تأکید بر توجه به بازتاب برنامه بزرگداشت شهدای منا در بعد بین‌المللی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌های انجام‌شده از بازتاب بین‌المللی برخوردار باشد، باید برنامه‌ریزی مناسبی را در این خصوص داشته باشیم.
در ادامه مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، استاد و برادر شهید حاجی‌حسنی با بیان اینکه بیش از آنچه شخصیت حقیقی این شهید مدنظر باشد، شخصیت حقوقی وی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در کشور ما و حتی در مشهد آنگونه که باید به این شهید پرداخته نشده و باید گفت محسن در شهر و کشور خود غریب‌ مانده است.
وی با اشاره به اینکه در 68 کشور جهان برای شهید محسن حاجی‌حسنی مجلس بزرگداشت برگزار شده است، عنوان کرد: برادرم افراد بسیاری را چه در ایران و چه در خارج از کشور به سمت قرآن کشانده است اما هنوز برای معرفی وی کاری نکرده‌ایم.
حاجی‌حسنی‌کارگر با بیان اینکه برای شخصیتی مثل حاج محسن نیاز است که به صورت بین‌المللی اقداماتی انجام شود، یادآور شد: می‌توان از فرصت مشهد 2017 برای معرفی این قاری بین‌المللی به کشور و جهان اسلام استفاده کنیم.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حاجی‌حسنی، گفت: برگزاری باشکوه این مراسم خود نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی است و برکات بسیاری برای کشور و به ویژه برای مشهد به همراه خواهد داشت.
در ادامه این نشست، نمایندگان استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، صداوسیمای خراسان رضوی، جامعه قاریان قرآن مشهد، مؤسسه قرآنی صراط و خبرگزاری ایکنای استان به ارائه پیشنهادات خود در خصوص چگونگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر پرداختند.
در انتهای این نشست دو ساعته،‌ حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه برگزاری این جلسه بزرگداشت، منافاتی با جلسات ستاد بزرگداشت شهدای منا در استان ندارد، ابراز کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حاجی‌حسنی و شهدای منا در امتداد یکدیگر است.
وی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر، نخبه و قاری بین‌المللی کشورمان، یادآور شد: این اجتماع، 23 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب در ادامه به مصوبات این جلسه اشاره و عنوان کرد: نیاز است در برگزاری مراسم بزرگداشت مؤسسات قرآنی وارد شوند.
دعوت از سخنرانان کشوری و به ویژه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دعوت از قاریان کشورهای مصر، عراق و ... و برگزاری جلسه‌ای با حضور فعالان قرآنی، اعضای ستاد بزرگداشت و مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از دیگر مصوبات این جلسه بود که توسط ، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به آن‌ها اشاره شد.
وی همچنین برگزاری مسابقات قرآن با محوریت مفاهیم، چاپ ویژه‌نامه در خصوص شهید حاجی‌حسنی، دعوت از سفیر مالزی و یا رایزن فرهنگی ایران در مالزی و ... را از دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده که زمان کمی نیز تا سالگرد فاجعه منا داریم، پیگیری این مصوبات از دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه انجام خواهد شد.

captcha