اهدای 2 هزار بسته آموزشی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان مرکزی
کد خبر: 3531660
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

اهدای 2 هزار بسته آموزشی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان مرکزی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تأکید بر توجه بیشتر واقفین به نیات تحصیل و قرآن گفت: امسال از محل نیات واقفین 2 هزار بسته آموزشی در قالب طرح «مهر تحصیلی» به دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: کمک به هم نوعان یکی از وظایف انسانی هر شهروندی محسوب می‌شود که باید به این امر مهم توجه کرد.
وی بااشاره به برگزاری طرح مهر تحصیلی و اهمیت این موضوع تصریح کرد: قطعاً کمک و دستگیری از هم نوع به ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت اجر عظیمی دارد که از نظر خداوند متعال دور نخواهد ماند.
حجت‌الاسلام سلطانی استارت برگزاری طرح مهر تحصیلی را از استان کرمانشاه دانست و ابراز کرد: خوشبختانه این طرح با موفقیت در این استان اجرایی و در قالب طرح کشوری مطرح شد.
وی هدف از برگزاری طرح مهر تحصیلی را عمل به نیات واقفین در این خصوص خواند و اظهار کرد: آگاهی مردم از اجرایی شدن نیات واقفین کمک می‌کند تا آنها نیز در این حوزه گام بردارند و زمینه تحصیل دانش‌آموز بی‌بضاعت که ممکن است به دلیل فقر از تحصیل باز مانند را فراهم کنند.
حجت‌الاسلام سلطانی بااشاره به توزیع 250 بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان جامعه هدف، افزود: این طرح امسال با کمک مردم و واقفان در استان، در قالب اهدای 2هزار بسته آموزشی شامل اقلام نوشت افزار، کتاب و کیف همزمان با بازگشایی مدارس به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اجرایی می‌شود.
وی در ادامه از همکاری صمیمانه اداره‌کل اموزش‌وپرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه طرح مهر تحصیلی یکی از طرح‌های موفق جهت محرومیت زدایی است، امسال با وجود استفاده از ظرفیت خیّرین و بهره‌مندی از موقوفه‌های مرتبط با این موضوع که منع قانونی و شرعی ندارد باعث شد تا این طرح از موفقیت چشم گیری برخوردار باشد.
حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه ما برای رفع نیازمندی در حوزه تحصیلی نیازمند موقوفه‌هایی با این موضوع هستیم، تصریح کد: عمل به نیات واقفین یکی از وظایف ما به شمار می‌رود و نمی‌توانیم دخل و تصرفی در نیات داشته باشیم، همانطور که مردم برای روضه حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و صفر وقف می‌کنند باید اطلاع رسانی به گونه‌ای باشد تا وقف در حوزه قرآن و تحصیل نیز مهم شمرده شود.
این مقام مسئول اجرای طرح مهر تحصیلی را گامی در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و استفاده از تولیدات داخلی بیان کرد و افزود: در این طرح سعی شده است تا علاوه بر رعایت کیفیت، صرفه جویی در هزینه‌ها از الگوهای ایرانی، اسلامی نیز استفاده شود، برخی از شهرستان‌ها همایش مهر تحصیلی را قبل از آغاز سال تحصیلی برگزار کردند و با برنامه‌های در نظر گرفته شده، این همایش تا هفته اول مهر ماه به پایان خواهد رسید.
captcha