آرامش حاكم بر جمهوری اسلامی حاصل تجربه 8 سال دفاع مقدس است
کد خبر: 3531965
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
افشانی:

آرامش حاكم بر جمهوری اسلامی حاصل تجربه 8 سال دفاع مقدس است

گروه اجتماعی: استاندار فارس اعتقاد دارد كه آرامش حاكم بر جمهوری اسلامی ایران در منطقه، حاصل تجربه‌ای است كه طی هشت سال دفاع مقدس كسب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس امروز، 31 شهریور در مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در این استان، امنیت را اولین الزام و ركن اصلی توسعه و پیشرفت هر کشور دانست و گفت: امروز امنیت ایران در منطقه بی‌نظیر است.
وی گفت: امروز یادآور 8 سال دفاع مقدس است، دفاعی كه آغاز آن با یورش ارتش كاملاً مسلح عراق و با حمایت شرق و غرب و حكام عرب منطقه به ایران انجام شد.
افشانی با بیان اینكه آرامش حاكم بر جمهوری اسلامی ایران در منطقه، حاصل تجربه‌ای است كه طی هشت سال دفاع مقدس كسب شد، گفت: قدرت بازدارندگی ما به هر میزان كه بیشتر باشد به همان میزان در امنیت و آرامش به سر خواهیم برد.
استاندار فارس ادامه داد: این جنگ در شرایط خاص كشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد كه ارتش سازماندهی و سپاه قدرت امروزی را نداشت و بسیج نیز شكل نگرفته بود.
افشانی گفت: آنچه باعث شد در آن نبرد نابرابر و ظالمانه‌ای كه جهان بر ما تحمیل كرد بتوانیم سربلند و آزاد، استقلال كشور را حفظ كنیم همین وحدت، هماهنگی و همراهی و رهبری‌های امام راحل و همچنین از خودگذشتگی پیران، جوانان، زنان و مردان این مرز و بوم بوده است.
استاندار فارس گفت: كسانی كه روزهای اول جنگ را به یاد دارند و در میدان نبرد حضور داشتند خوب می‌دانند كه زمانی‌كه سوسنگرد، بستان و هویزه سقوط كردند و ارتش عراق به هفت كیلومتری اهواز رسیده بود همین فرزندان این مرز و بوم بودند كه با كمترین آموزش در آن مرحله از تاریخ این سرزمین كهن كه بنیانگذاری تمدن در آن صورت گرفته است از این سرزمین دفاع كردند.
وی افزود: همه این افتخارات به خاطر نبرد انسان‌های حماسه ساز و غیرتمند و از همه مهم‌تر انسان‌های مومنی بود برای دفاع از دین وسرزمین خود همه هستی خود را بدون هیچ چشم‌داشتی فدا كردند.
استاندار فارس گفت: اگر كشور ما در جهان كنونی و در شرایطی كه خاورمیانه در تلاطم است آزاد و مستقل هست، به‌واسطه ایمان و اعتقاد نیروهای نظامی و امنیتی و داشتن رهبری خردمند و مردمی آگاه است و اگر این سه ركن در كنار یكدیگر باشند كشور آسیب نخواهد دید.
افشانی كه اعتقاد دارد آنچه باعث شده در این شرایط بسیار دشوار منطقه، ایران اسلامی در آرامش و امنیت به سر ببرد تجربه 8 سال دفاع مقدس است، گفت: فرزندان این سرزمین آن تجربه را با تكیه بر دانش و داشته‌های خود به بنیه دفاعی تبدیل كردند و همین امر سبب شده تا فكر تجاوز به این مرز و بوم در هیچ كشوری ایجاد نشود.
وی افزود: همه این دستاوردها حاصل ایثار شهیدانی است كه جان پاك خود را نثار كردند تا ما امروز سربلند و آزاد در دنیای پرتلاطم امروزی زندگی كنیم و افتخار داشته باشیم كه رهرو آن‌ها باشیم.
captcha