تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منكر وظیفه همگانی است
کد خبر: 3534810
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
رئیس کل دادگستری گیلان:

تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منكر وظیفه همگانی است

گروه اجتماعی: سیاوش پور با بیان اینکه تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منكر وظیفه همگانی است، گفت: اثرات کار فرهنگی باید به‌گونه ای باشد که در قلوب رسوخ کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 11 مهر در همایش روحانیون، ائمه جماعات و رابطین فرهنگی دادگستری ها و حوزه های قضایی استان گیلان، فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری مظهر لطف و احسان سید و سالار شهیدان را به همه عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) تسلیت و تعزیت گفت و اظهار کرد: قیام و حرکت امام حسین(ع) هرگز از ذهن بشریت پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه شامخ روحانیت، این مقام را رفیع و ستودنی دانست و افزود: با توجه به فرمايشات اخير رئیس قوه قضائیه در جمع روسای كل دادگستری ها و دادستان های عمومی و انقلاب كشور در همايش مشهد مقدس مبنی بر اينكه هميشه بايد به ياد مرگ بود لذا بايد بدانيم اين دنيا فانی است و همه ما به ابديت می پيونديم و بايد بيشتر مراقب باشيم تا مسير را گم نكنيم.

سياوش پور با اشاره به لزوم تكيه داشتن به روحانيت، تصریح کرد: اگر از اين اعتقاد فاصله گرفته شود، گرفتاری ها شروع می شود.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اينكه لحظه به لحظه انسان دچار وسوسه شيطان است، ادامه داد: حضور روحانيت در دادگستری ها بركتی برای دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی سعادت يک كشور را در گرو سلامت دستگاه قضایی آن كشور دانست و با بیان اینکه تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منكر وظیفه همگانی است، گفت: اثرات کار فرهنگی باید به گونه ای باشد که در قلوب رسوخ کند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به این مطلب که همه ما مسئول شرایط موجود هستیم، افزود نباید هیچ کدام به مسائل فرهنگی بی تفاوت باشیم لذا از روحانیت معزز و رابطین فرهنگی دادگستری استان گیلان می خواهیم که در حفظ شان حکومت اسلامی که امام خمینی(ره) بنا نموده است و رهبری معظم انقلاب سکان هدایت آن را در دست دارند، کوشاتر باشند.

سياوش پور همچنين به كارگيری خلاقيت و ابتكارات مناسب فرهنگی توسط روحانيون و مبلغين فرهنگی و دينی را از عوامل اثرگذار در جذب حداكثری مخاطبين مخصوصا در قشر جوان بيان كرد.

وی محور موفقیت هر دستگاهی را نظم، سلامت و کار دانست و خواستار نهادینه شدن این فرهنگ در دادگستری استان شد و خاطرنشان کرد: روحانیون به عنوان الگوهای قابل اعتماد جامعه می توانند در گسترش فرهنگ مذکور در دستگاه قضایی استان موثر باشند.

captcha