آغاز فعالیت «یاوران معروف» در مدارس فارس
کد خبر: 3535125
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
آذری خبر داد:

آغاز فعالیت «یاوران معروف» در مدارس فارس

گروه اجتماعی: مدیركل آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح «یاوران معروف» در مدارس این استان به‌منظور توسعه و ترویج این فرائض الهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 12 مهرماه در آیین آغازین هفته امر به معروف این استان در آموزشگاه شاهد ناحیه سه شیراز از اجرای طرح «یاوران معروف» در مدارس این استان خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منكر در جامعه اجرا می‌شود.
وی اظهار كرد: انتظار جامعه از آموزش و پروش در خصوص فریضه امر به معروف بالاست چرا که همگان معلمان را به عنوان انسان‌های معنوی و به دید بهترین الگوهای جامعه در نظر دارند.
آذری با اشاره به برخی فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) درخصوص ماه محرم گفت: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد چیزی از دین اسلام که توسط برخی از حاکمان به تحریف کشیده شده بود باقی نمی‌ماند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه تا انسان‌ها برروی کره زمین هستند، این قیام امام حسین(ع) دین را بیمه کرده و می‌توان به آن افتخار کرد، افزود: امام حسین(ع) با قیام خود جلوی تحریف دین را گرفت و این بالاترین معروف بود و به همین خاطر هفته امر به معروف همراه با آغاز ماه محرم شروع می‌شود.
آذری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امری همگانی است و مربوط به زمان و قشر خاصی نیست،‌ گفت: هر انسانی برای اصلاح جامعه به سهم خودش باید امر به معروف ونهی از منکر کند و امر به معروف مسئولیتی است که بر دوش همه افراد جامعه است و اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید این مسئله را جدی بگیریم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر همه افراد صرفاً در خصوص امور معروف و منکرات تذکر بدهند قطعاً تاثیر شگرفی در جامعه خواهد داشت.
وی در پایان ضمن برشمردن مصادیقی از معروفات در مدارس، عیادت از هم کلاسی‌ها، کمک درسی به دانش‌آموزان ضعیف، احترام به معلم، مصرف صحیح انرژی از قبیل آب و برق را جزو مصادیق معروفات عنوان کرد و از آن‌ها خواست برای اجرای آن به همدیگر یادآوری و تذکر دهند.
captcha