محرم ماه خودباوری و خودسازی است
کد خبر: 3535131
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
رئیس کل دادگستری گیلان:

محرم ماه خودباوری و خودسازی است

گروه اجتماعی: سیاوش‌پور به ماه شور و شعور حسینی، این ماه را ماه خودباوری و خودسازی دانست و خواستار توجه بهتر و بیشتر به محتوای برگزاری عزاداری‌ها در اين ماه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، احدد سیاوش‌پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 12 مهر در نشست شورای برنامه‌ریزی دادگستری، با گرامیداشت  فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام، اظهار کرد: همه آنچه را که صفات یک انسان کامل است، می‌توان در حرکت امام حسین(ع) در این ماه و به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسينی دید.

وی بيان کرد: هر انسانی که بخواهد در هر زمینه‌ای خودش را مهیا برای خدمت کردن نماید، می‌تواند نگاهی به این واقعه بزرگ داشته باشد و خودش را محک بزند و با الگو قرار دادن سیره امام حسین(ع) از مسیرهای پر پیچ خم زندگی عبور نمايد.

این مقام ارشد قضایی گیلان با تاكيد بر زنده نگاه داشتن شعائر اين ماه، تصریح کرد: با برنامه‌ريزی‌های انجام گرفته شده در شورای فرهنگی دادگستری استان، مجموعه دستگاه قضایی گيلان همراه با خانواده‌های خود جهت هرچه با شكوه‌تر مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و ياران وفای ايشان با مردم شريف و انقلابی استان همگام خواهند شد.

سياوش‌پور آثار و بركات عزاداری‌ها در ماه محرم و صفر را در اخلاق و رفتار كاركنان دستگاه قضایی و خانواده‌های آنان بسيار تاثيرگذار دانست.

وی با اشاره مجدد به ماه شور و شعور حسینی، این ماه را ماه خودباوری و خودسازی دانست و خواستار توجه بهتر و بیشتر به محتوای برگزاری عزاداری‌ها در اين ماه عزيز شد.

captcha