صنعا؛ جولانگاه مشترک جنایات سعودی - آمریکایی
کد خبر: 3537901
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

صنعا؛ جولانگاه مشترک جنایات سعودی - آمریکایی

گروه سیاست و اقتصاد: استاد حوزه و دانشگاه کرمانشاه با اشاره به کشتار مردم یمن از سوی رژیم آل‌سعود، گفت: قتل عام عزاداران حسینی در پایتخت یمن برای جبران شکست‎های این رژیم در صحنه بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام صادقی، استاد حوزه و دانشگاه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، درخصوص کشتار عزاداران حسینی در صنعا، گفت: کشتار مردم یمن توطئه‌ مشترک آمریکا، صهیونیست و رژیم آل‌سعود است و این قتل و عام وحشیانه برای جبران ناکامی‌های رژیم آل‌سعود در صحنه بین‌المللی است.
وی افزود: آل‌سعود درآمد سرشار از فروش نفت کشورش را به نفع اسرائیل برای از بین بردن مسلمانان هزینه می‌کند.
حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه امروز زمان مظلومیت جهان اسلام است، گفت: در دل‌های آمریکایی شیوخ آل‌سعود کینه اسلام جا دارد و گرنه مسلمان‌کشی و هزینه کردن درآمدهای سرشار نفتی برای از بین بردن مسلمانان به نفع رژیم صهیونیستی برای چیست.
وی تصریح کرد: رفتار آل‌سعود مطابق با خواست آمریکا در مسیر غارت ثروت ملت‌های مسلمان است زیرا آمریکا می‌خواهد تا بازار اسلحه‌اش رایج باشد و در این مسیر عربستان کمک سرشاری به آمریکا ارائه می‌دهد و بمباران صنعا با سلاح‌های آمریکایی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی اگر دو نفر کشته شوند دنیا زیر رو می‌شود که نمونه‌اش را در فرانسه دیدیم، گفت: کشتار 800 عزادار حسینی به طرز فجیع در یمن هیچ واکنشی از سوی مجامع بین‌المللی نداشت و همه سکوت اختیار کردند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ظلم پایدار نمی‌ماند، افزود: آمریکا بزرگترین حامی تروریست است و بزرگترین جنایات را علیه مردم دیگر کشورها به ویژه سوریه از جانب این کشور در قالب گروه‌های تکفیری و داعش انجام می‌شود.
وی در ادامه جنایات مردم یمن به‌عنوان تکمیل کننده زنجیره جنایات آمریکا یاد کرد و گفت: پیام عاشورای حسینی مبارزه مستمر با ظلم است.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه تاریخ ثابت کرده است که رژیم‌هایی که به آمریکا خدمت کرده‌اند تاریخ مصرفی دارند، افزود: خاندان آل‌سعود در قبال حفظ حکومتشان از جانب نظام سلطه به ایجاد تفرقه و فرقه‌گرایی بین امت اسلامی مشغول است.
وی در پایان تاکید کرد: جنایت این رژیم در حمله به منطقه غیر نظامی و کشتار مردم بیگناه ماهیت این رژیم جنایتکار را در پیشگاه امت اسلام افشا می‌کند.
captcha