اعزام دانش‌آموزان ناحیه یک کرج به سفر معنوی ـ آموزشی راهیان نور
کد خبر: 3541977
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

اعزام دانش‌آموزان ناحیه یک کرج به سفر معنوی ـ آموزشی راهیان نور

گروه معارف: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: اعزام دانش‌آموزان این ناحیه با شعار شهیدان اسوه مقاومت و ولایت‌مداری به سفر معنوی ـ آموزشی راهیان نور آغاز شد.

فرزاد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: هرساله این سفر پربار در قالب کاروان‌های راهیان نور برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود تا دانش‌آموزان با فلسفه ایثار، شهادت طلبی و عشق به خاک پر گوهر ایران از نزدیک آشنا شوند.
وی افزود: سفر راهیان نور برای دانش‌آموزان آموزه های مختلفی از جمله تقویت روحیه دینی، مسوولیت پذیری ، خودباوری و تلاش در سنگر علم و دانش به منظور رشد و آبادانی کشور را به همراه دارد.
وی به تاثیرگذاری این سفر معنوی در عملکرد رفتاری، گفتاری، بینش و تفکری دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآورشد: کارشناسان در این سفر در زمینه علوم تربیتی نیز برای دانش‌آموزان نکات آموزنده مهارت‌های زندگی را دو بخش فردی- اجتماعی بیان می‌کنند که برای دانش‌آموزان تاثیرگذار است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: در این سفر دانش‌آموزان با مفهوم مستقل شدن، آفت‌های دینی، آسیب‌های اجتماعی، وظایف ملت ایران در مقایل پاسداشت از ارزش‌های دینی و انقلابی و انس گرفتن با کتاب قرآن کریم نیز در نشست‌های آموزشی - تربیتی که در سفر برای آن‌ها برگزار می‌شود آشنا می‌شوند.
شعبانی گفت: در قالب کاروان‌های راهیان نور در سال تحصیلی 96-95 از مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یک هزار و 100 دانش آموز دختر و پسر اعزام می‌شوند.
وی در ادامه به آغاز اعزام دانش‌آموزان پسر از امروز تا پایان آبان ماه در ناحیه یک کرج پرداخت و اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر نیز در آذر ماه به سفر معنوی راهیان نور می‌روند.
به گفته وی دانش‌آموزان در این سفر به یادماندنی بار دیگر با امام، شهدا و ولایت میثاق می‌بندند.
captcha