112 بیمار صعب‌العلاج البرزی از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند
کد خبر: 3544783
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

112 بیمار صعب‌العلاج البرزی از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند

گروه اجتماعی: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان البرز، گفت: 112 بیماری خاص و صعب‌العلاج این استان از خدمات رایگان شیمی درمانی و دیالیز مراکز طرف قرارداد این نهاد بهره‌مند شدند.

سیدهادی کرابی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: این افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان، ام اس، نارسایی کلیه و اختلال رشد هستند.
وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مردم نوعدوست در طرح شفا و کمک به بیماران نیازمند خاص، گفت: ' طرح شفا ' عنوان طرحی است که به موجب آن کمیته امداد با همیاری و مشارکت خیرین و نیکوکاران نسبت به رفع نیازهای درمانی خانواده‌های تحت حمایت امداد با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج اقدام می‌کند  و در حال حاضر بیش از 30 هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد در البرز از خدمات درمانی این نهاد استفاده می‌کنند.
این مسئول با اشاره به برخی خدمات طرح شفا بیان کرد: شناسایی و تکمیل پرونده‌های بیماران نیازمند و ارسال آن به حوزه درمان، شناسایی گروه‌های متخصص و علاقه‌مند به مساعدت از میان اشخاص حقیقی و حقوقی، ارایه توضیحات کافی در خصوص ویژگی و نوع بیماری مددجویان و مورد حمایت قرار دادن مددجویان بیمار توسط خیرین از بخش‌های مختلف اجرای طرح مذکور است.
کرابی، گفت: رقمی معادل پنج میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون بابت تهیه سبد حمایت غذایی به ارزش تقریبی ماهیانه 800 هزار ریال برای بیش از یک هزار کودک مبتلا به سوتغذیه هزینه شده که از ردیف اعتبارات دولتی این نهاد تخصیص یافته است .
وی ابرازکرد: مطابق توافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، تحلیل اطلاعات مربوط به نمودار رشد کودکان تحت حمایت این اداره کل به صورت 6 ماه یکبار تهیه، به روزرسانی و جهت ارایه خدمات در اختیار حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد البرز قرار داده می‌شود .
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز در پایان بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین و نیکوکاران در راستای کاهش آلام محرومین دردمند، التیام بخشیدن و رسیدگی به امور بیماران صعب‌العلاج، شناسایی و نیازسنجی و طبقه بندی درمانی خانواده‌های تحت حمایت را از برنامه‌های حوزه سلامت این نهاد برشمرد.
captcha