چگونه برای اربعین پاسپورت و ویزا تهیه کنیم؟/ فردا آخرین مهلت دریافت گذرنامه
کد خبر: 3545995
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰

چگونه برای اربعین پاسپورت و ویزا تهیه کنیم؟/ فردا آخرین مهلت دریافت گذرنامه

گروه جامعه: زائران اربعین حداکثر تا ۱۵ ماه صفر امکان ثبت‌نام در سامانه حج وزیارت را برای حضور در عراق دارند و بعد از آن باید با در دست داشتن اصل گذرنامه و دو قطعه عکس سه در چهار رنگی زمینه سفید به نمایندگی‌های سفارت عراق در تهران، مشهد، عراق و کرمانشاه مراجعه و ویزای سه‌ماهه عراق را بگیرید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، گذرنامه، یکی از مدارک شناسایی رسمی است که از طرف دولت، برای اتباع یک کشور صادر می‌شود. داشتن گذرنامه، هم نشان‌دهنده‌‌ داشتن تابعیت آن کشور است و هم امکان درخواست اجازه‌ ورود به کشورهای دیگر یا گذر از آن‌ها را به فرد می‌دهد.
اتباع ایرانی، برای دریافت گذرنامه باید از یکی از دفترهای پلیس+١٠ و یا مرکزهای پستی، فرم درخواست گذرنامه را تحویل بگیرند و پس از واریز وجوه لازم به شماره‌ حساب‌های اعلام شده، تکمیل فرم‌ها و آماده کردن مدارک لازم، آن‌ها را به باجه‌ی گذرنامه‌ پلیس+١٠ تحویل دهند.
برای داشتن گذرنامه محدودیت سنی وجود ندارد و حتی نوزادان هم می‌توانند گذرنامه‌ جداگانه داشته باشند. اجازه‌‌ دریافت گذرنامه، بعد از بررسی مدارک و انجام مصاحبه‌ حضوری کوتاه با متقاضی، صادر شده و گذرنامه، بین ۷ الی ۱۰ روز و در زمان اربعین 3 الی 4 روز بعد، از طریق پست به نشانی پستی متقاضی ارسال خواهد شد.
زائران اربعین باید این نکته را در نظر بگیرند که پاسپورت شما باید تا ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت حتماً با مراجعه به پلیس+۱۰ آن را تمدید کنید. بعد از آن در سامانه samah.haj.ir  ثبت‌نام کنید.
حداکثر تا ۱۵ ماه صفر امکان ثبت‌نام وجود دارد

بنا بر اعلام رسمی ناجا حداکثر تا ۱۵ ماه صفر امکان ثبت‌نام در این سامانه وجود دارد. با در دست داشتن اصل گذرنامه و دو قطعه عکس سه در چهار رنگی زمینه سفید به نمایندگی‌های سفارت عراق در تهران، مشهد، عراق و کرمانشاه مراجعه کنید و ویزای سه‌ماهه عراق را بگیرید.
یک فرصت ویژه هم برای دانشجویان وجود دارد. ستاد عتبات عالیات اعلام کرده که دانشجویان با تسهیلات ویژه‌ای می‌توانند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند. البته این طرح فقط برای دانشجویانی است که توسط کاروان‌ها و یا تشکل‌های مجاز در دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند.
 آنها بعد از دریافت تعهدنامه‌های محضری لازم و در صورت مجاز بودن به خروج توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا، می‌توانند مجوز خروج از کشور را دریافت کنند. بنابراین دانشجویانی که به‌صورت انفرادی اعزام می‌شوند مشمول این طرح نیستند و باید با سپردن وثیقه پیش سازمان وظیفه عمومی ناجا برای دریافت مجوز اقدام کنند.
مدارک موردنیاز برای دریافت گذرنامه
پرداخت مبلغ ٣٧٥٠٠ ریال به شماره حساب شهرداری، شماره حساب ۳۱۱۱۰۰۰۰۴۸۰۰۶ برای تهران، در شهرستان‌ها می‌توانید این شماره را از بانک یا دفتر پلیس+١٠ بگیرید.
پرداخت مبلغ ۳۳۰۰۰۰۰ ریال به شماره حساب خزانه‌داری استان به شماره حساب ٢١٧١١٥١٣٠١٠٠٧ برای تهران. در شهرستان‌ها می‌توانید این شماره را از بانک یا دفتر پلیس+١٠ بگیرید.
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و یا تاییدیه‌ ثبت احوال برای متقاضی. در صورتی که پیش از این گذرنامه‌ دیگری داشتید، ارائه‌ اصل گذرنامه و کپی از صفحه‌های ۲ و ۶ آن، ضروری است.
افرادی که مقیم خارج از کشور هستند، باید کپی تمام صفحه‌های گذرنامه را ارائه کنند. همراه داشتن آدرس دقیق پستی و کدپستی برای درخواست گذرنامه ضروری است.
سه قطعه عکس ٤٭٦ جدید و رنگی متقاضی با زمینه‌ سفید. از تاریخ گرفتن عکس‌های ارائه شده برای گذرنامه نباید بیش‌تر از سه ماه گذشته باشد.
برای آقایان نداشتن عینک، کراوات و زیورآلات؛ و برای خانم‌ها و دخترخانم‌های بالای شش سال، رعایت حجاب کامل اسلامی الزامی است. برای فرزندان زیر ١٥ سال که شناسنامه‌ آن‌ها هنوز عکس‌دار نشده، ارائه‌ی مدارک شناسایی عکس‌دار جهت مطابقت ضروری است.

توصیه‌های عمومی دریافت گذرنامه

حضور شخص متقاضی جهت ارائه‌ مدارک گذرنامه الزامی است. متقاضی فقط در زمان ارائه‌ مدارک می‌تواند مدارک همسر و فرزندان خود را ضمیمه نماید تا به عنوان همراه در گذرنامه‌ او درج شوند.
حضور همراهان ضروری نمی‌باشد و پس از چاپ و صدور گذرنامه، امکان اضافه و یا کم‌کردن همراه میسر نیست. گذرنامه‌ها با اعتبار پنج ساله و غیر قابل تمدید صادر می‌گردند.هنگام تحویل مدارک، ارائه‌ی نشانی کامل پستی متقاضی ضروری است.
متقاضیان تعویض گذرنامه، باید حتما اصل و کپی گذرنامه‌ قبلی خود را ارائه نمایند. کپی باید از صفحه‌ مشخصات و صفحاتی که مهر روادید و ورود و خروج دارند، تهیه شده باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۱:۳۶
0
0
با سلام و خسته نباشید
سوال داشتم من الان ۱۵روز هست که مدارکم برای مجوز خروج کشور تحویل دادم هنوز تاییدش نیومده توی سامانه سخا هم میرفتم کد ملی و کد سخا میزنم ولی وقتی میره توش میزه وضعیت درخواست به دانشگاه شهید مطهری تفت ارسال گردید تا دانشگاه تایید کنه اما دانشگاه میگه برا ما سامانه وجود نداره که تایید کنن الان باید چه کنم ؟؟؟ مرسی
captcha