حکومت اسلامی حکومت قانون است
کد خبر: 3550361
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
آیت‌الله خاتمی:

حکومت اسلامی حکومت قانون است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حکومت اسلامی حکومت قانون است و این قانون از قرآن، سیره پیامبران و امامان گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ظهر دیروز جمعه 12 آذر ماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: 12 آذر روز تصویب قانون اساسی در در کشور است و با توجه به اینکه قانون کشور یک قانون اسلامی است، درجه اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود زیرا این قانون از قرآن، سیره پیامبران و امامان گرفته شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی حکومت قانون است، تصریح کرد: در مملکت اسلامی غیر از قانون هیچ حکومتی نداریم و طبق فتوای امام راحل و مقام معظم رهبری با عملکرد برخلاف قانون باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو، تاکید کرد: روز دانشجو یکی از روزهای پر افتخار در کشور ما است زیرا جنبش‌های دانشجویی در کشور ما همواره استکبارستیز بوده‌اند که یکی از نمونه‌های آن را می‌توان در 13 آبان سال 57 مرور کرد که دانشجویان انقلابی در برابر توطئه‌های آمریکا قد علم کردند و اسناد این واقعه و جنایات آمریکا در این زمینه موجود است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه وجود دانشجویان در سایر عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس و پس از آن در دوران سازندگی نیز مشهود است و دانشجویان همواره و در همه عرصه‌ها نقشی پر رنگ داشته‌اند، تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های دانشجویان نقش پررنگ این قشر در مقابله با فتنه 88 بود.

خطیب جمعه زنجان در ادامه با اشاره به شهادت امام حسن عسگری و آغاز ولایت امام زمان (عج)، گفت: دوران امامت امام حسن عسگری (ع) همانند دوره عمر 28 ساله‌شان کوتاه ولی پربرکت بود و در مدت عمرشان همواره در زندان‌ها تحت نظر و کنترل بودند و شرایط خفقان در این زمان بیداد می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان با تاکید بر اینکه آمریکا هیچگاه به تعهدات خود عمل نکرده است و همواره این تعهدات را زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: تاریخ 60 ساله روابط آمریکا و ایران مدعی این قضیه و بدعهدی‌های آمریکا است.

captcha