تلاش ناکافی در معرفی دین و ترویج آموزه‌های دینی
کد خبر: 3551162
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
حجت‌الاسلام نوچمنی بیان کرد:

تلاش ناکافی در معرفی دین و ترویج آموزه‌های دینی

گروه فرهنگی: مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید به اینکه متأسفانه در معرفی دین و ترویج آموزه‌های دینی به قدر لازم تلاش نشده است، گفت: باید فضاهایی فراهم کرد تا بتوان به صورت گسترده‌تر ضرورت دین و ضرورت نماز را اطلاع‌رسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل،حجت‌الاسلام قاسم علی نوچمنی مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، روز گذشته 14آذرماه در حاشیه دومین اجلاس استانی نماز اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ستاد اقامه نماز کشور از سال ۶۹ فعالیت خود را با هدف ترویج فریضه نماز آغاز کرده است.
 
وی افزود: در راستای تحقق اهداف این ستاد چند سالی است که اجلاس‌های استانی شکل گرفته و در واقع هدف اجلاس‌ها ظرفیت‌سازی برای موضوع نماز است.
 
مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: در سال جاری اجلاس‌ها با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از نماز برگزار می‌شود؛ چراکه نماز نقشی بازدارنده دارد.
 
نوچمنی افزود: در واقع هر کجا در جوامع بشری انسان به دنبال سلامت جامعه است این نماز است که می‌تواند سلامت معنوی و روحی جامعه را تضمین کند.
 
وی با تأکید به اینکه متأسفانه در معرفی دین و ترویج آموزه‌های دینی به قدر لازم تلاش نشده است، ادامه داد: باید فضاهای فراهم ساخت تا بتوان به صورت گسترده‌تر ضرورت دین و ضرورت نماز را اطلاع‌رسانی کرد.
 
مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: انتظار می‌رود هر فردی و هر نهادی رسانه و تریبونی دارد در راستای ترویج نماز بکوشد چرا که اولین شاخصه حکومت صالحان اقامه نماز است.
 
نوچمنی در عین حال به کمبود مساجد و نمازخانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: به قدر لازم که بتواند نیاز مردم را تأمین کند، مسجد و نمازخانه نداریم.
 
وی ابراز امیدواری کرد: خیرین در ساخت مساجد و نمازخانه‌ها همت کنند و در عین حال از ثروت‌های ملی برای ترویج دین و تربیت دینی مردم استفاده شود.
captcha