ترویج نماز؛ مؤثرترین راه برای مقابله با آسیب‌ها
کد خبر: 3551558
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

ترویج نماز؛ مؤثرترین راه برای مقابله با آسیب‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار البرز گفت: اقامه نماز همچون سدی محکم انسان را در برابر آسیب‌ها و مشکلات بیمه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سید حمید طهائی، استاندار البرز روز سه شنبه، 16 آذر در حاشیه نمایشگاه نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دشمن در زمینه جنگ نرم و تلاش برای واردکردن ضربه به اعتقادات مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان، اظهارکرد: امروزه با توجه اینکه دشمنان اسلام با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی در ترویج فساد وارائه  مطالب گمراه کننده به نسل امروز را داشته و دارند، رسالت سنگینی در هدایت نوجوانان و جوانان بر دوش خانواده‌ها و مسئولین نظام است.
وی افزود: اگر با سد نماز و توسل به خدا و ائمه اطهار جلوی سیل ویرانگر دشمن را بگیریم نسل آینده در برابر این خطرات مصون بوده والبته که  این کار همت بالایی را می‌طلبد.
این مسئول بیان کرد: یکی از اولی‌ترین رسالت‌ها و وظایف حکومت اسلامی برپایی و اقامه نماز و تلاش در راستای گسترش فرهنگ نماز در جامعه است و اهمیت نماز تا حدی است که نماز در هیچ‌گونه حادثه  و بلای طبیعی ترک نمی‌شود و اقامه نماز بر انسان واجب است.
طهایی  گفت: امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا حاضر به ترک اقامه نماز جماعت نشد  که این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه والای نماز در دین مبین اسلام وزندگی سیره ائمه اطهار(ع) است.
استاندار البرز در پایان به برگزاری اجلاس نماز در این استان اشاره و ابرازکرد: افتخار بزرگی به لحاظ معنوی نصیب استان البرز شده است و امیدواریم این اجلاس حرکتی بزرگ برای مراکز آموزشی و فرهنگی باشد تا هرچه بیشتر در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه گام بردارند.
captcha