اهدای اعضای بیست و دومین بیمار مرگ مغزی در یاسوج
کد خبر: 3553501
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

اهدای اعضای بیست و دومین بیمار مرگ مغزی در یاسوج

گروه اجتماعی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه عضو بدن مرحومه کتا بخشایی نصرآباد علیا 57 ساله در شهر یاسوج به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، پرویز یزدان‌پناه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 22 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه عضو بدن مرحومه کتا بخشایی نصرآباد علیا 57 ساله که به علت فشار خون بالا دچار خونریزی مغزی و بدنبال آن مرگ مغزی شده بود، در شهر یاسوج جدا و به بیماران نیازمند اهدا شد.
 وی بیان کرد: خانواده بخشایی نصرآباد علیا پس از اطلاع از شرایط بیمارشان، با نیت خیرخواهانه و انسان دوستانه به اهدای اعضای او رضایت دادند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گروه جراحی پیوند اعضای دانشگاه، در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و از این بیمار مرگ مغزی دو کلیه و کبد جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند این اعضای حیاتی به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.
یزدان‌پناه ابراز کرد: این بیست و دومین مورد از اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌جاری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.
وی در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحومه طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت کردند.
captcha