فرماندار جاکارتا از اتهام توهین به قرآن مبرا نشد
کد خبر: 3557278
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

فرماندار جاکارتا از اتهام توهین به قرآن مبرا نشد

گروه بین‌الملل: دادگاهی در اندونزی، دیروز، هفتم دی‌ماه، «باسوکی تجاهاجا پورناما»، فرماندار مسیحی جاکارتا را از اتهام توهین به قرآن كريم و دین اسلام مبرا ندانست.

فرماندار جاکارتا از اتهام توهین به قرآن مبرا شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «بوابة‌ العین»، دادگاهی در اندونزی در جلسه دیروز، باسوکی تجاهاجا پورناما، فرماندار مسیحی جاکارتا را از اتهام به اسلام و قرآن مبرا ندانست.
این در حالی است که همزمان صدها تن از شهروندان اندونزیایی نیز با تجمع در مقابل دادگاه و سردادن شعار «الله اکبر»، بر محکومیت و زندانی‌کردن وی تأکید داشتند.
بسیاری از ناظران و کارشناسان این مسئله را آزمونی برای مدارا و تسامح دینی در جامعه اندونزی می‌‌دانند.
«دویارسو بودی سانتیارتو»، قاضی این پرونده در این باره گفت: با وجود دفاعیات متهم مبنی بر عجله‌‌ای بودن دادگاه و این که دادگاه تحت تأثیر سروصدای رسانه‌ای در کشور انجام شده است، اما اتهامات وارده از سوی دادستان مشروع و قانونی است.
«سویونو»، یکی از معترضان در این باره گفت: ما مسلمانان خواهان زندانی‌شدن و اشد مجازات برای این فرماندار مسیحی هستیم.
 کشور اندونزی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی، مدتی است به خاطر اظهارات ضدقرآنی فرماندار جاکارتا شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز است.
این تظاهرات اعتراض‌آمیز در حالی صورت می‌گیرد که فرماندار جاکارتا به خاطر اظهارات خود درباره قرآن، عذرخواهی و از شورای علمای مسلمان اندونزی و عموم مردم درخواست بخشش کرد، اما عذرخواهی وی مسلمانان را آرام نکرده است.
باسوکی تجاهاجا پورناما، نخستین فرماندار مسیحی است که دارای قومیت چینی بوده و ملقب به «آهوک» است و به‌عنوان فرماندار پایتختی انتخاب‌شده که مسلمانان، اکثریت را در آن تشکیل می‌دهند.
وی شهریورماه سال جاری در اظهاراتی گفته بود: مخالفان من برای انتخابات فرمانداران مناطق مختلف اندونزی که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود، رأی‌دهندگان را برای جلوگیری از پیروزی من در یک دوره دیگر با آیات قرآن کریم فریب دادند و علمای دین با تفسیر نادرست آیه‌ای از قرآن تأکید کرده‌اند که رأی‌دهندگان مسلمان حتما باید کاندید مسلمان انتخاب کنند.
آهوک در حالی هنوز به‌عنوان یکی از کاندیداها برای تصدی پست فرماندار جاکارتا مطرح است که در صورتی که به توهین به قرآن و اسلام محکوم شود، 5 سال زندان در انتظار وی خواهد بود.
captcha