تصور پایان فتنه 88 ساده‌‌لوحی است
کد خبر: 3557993
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

تصور پایان فتنه 88 ساده‌‌لوحی است

گروه سیاسی: مشاور سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب قم گفت: حضور آگاهانه مردم در 9 دی بساط سلطنت‌‌طلب‌ها را در هم پیچید اما تصور اتمام فتنه، فکر ساده‌انگارانه‌ای است، سران فتنه چهار سال صبر کردند و با رفع ایرادات خود با مدل جدیدی وارد صحنه شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علیرضا نظری، مشاور سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب قم، شامگاه جمعه، 10 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت 9 دی که در مسجد امام خمینی(ره) خمین برگزار شد گفت: نهم تا نوزدهم دی‌ماه بعنوان دهه بصیرت ملت ایران نامگذاری شده است و این دهه فرصتی برای گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه است تا گردنه‌های نظام را بشناسیم و راه خنثی‌سازی آنها را پیدا کنیم.
وی افزود: همانطور که انقلاب اسلامی در طول 37 سال راه خود را پیدا کرده است در آینده نیز باید با بصیرت این نظام را حفظ کند. 9 دی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ کشور است، به فرموده مقام معظم رهبری بعد از گذشت چندین سال قلم‌های  آگاه در دنیا، پشت پرده توطئه 88 را خواهند فهمید.
نظری تصریح کرد: سلطه‌گران قصد داشتند ایران را تسخیر کنند و عده‌ای ساده لوح با تصور تقلب در انتخابات به خیابان‌ها آمدند و اردوکشی کردند. نظام سلطه در دهه اول انقلاب نگاهش بر این بود که عمر انقلاب بیشتر از 20 سال نخواهد بود و تصور می‌کردند با ترور و جنگ تحمیلی و دعواهای قومیتی می‌توانند انقلاب را نابود کنند.
مشاور سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب قم تأکید کرد: غرب تصور می‌کرد با توجه به اعتراضات درون کشور در ابتدای انقلاب و نوپا بودن بسیج و سپاه با یک حرکت نظامی کار نظام اسلامی تمام می‌شود. بعد از دفاع مقدس مدل نظام سلطه تغییر کرد، سلطه‌گران احساس کردند با جنگ سخت، افراد دیگری به پاخواهند خاست.
وی گفت: دشمن به این نتیجه رسید تا زمانیکه فرهنگ عاشورا و حسینی زنده است امکان هجمه نظامی موفقیت‌آمیز وجود نخواهد داشت به خیال دشمن بعد از امام راحل صدای یک‌دست بین نخبگان شنیده نخواهد شد، اما کسانی که قبل از انقلاب تبعید یا زندانی شده بودند و بعد از انقلاب، امام راحل مسئولیت‌هایی به آنها داد حرف‌های دیگری زدند و دشمن متوجه صدای آنها شد.
نظری ادامه داد: عده‌ای می‌گفتند تاریخ مصرف افکار امام خمینی(ره) تمام شده است و باید در موزه‌ها به دنبال اندیشه‌های ایشان گشت عده‌ای می‌گفتند چرا هر سال در ماه محرم و صفر باید عزاداری کرد و شبهات دیگری که نه تنها انقلاب اسلامی را بلکه تاریخ اسلام را هم تحریف می‌کردند.
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به افکار برخی به اصطلاح روشنفکران ایرانی گفت: عده‌ای به صراحت به اسم روشنفکری وحی را منکر می‌شوند و قرآن را تجربه شخصی حضرت محمد(ص) می‌دانند این افراد به خیال خود به بهانه دنیای مدرنیته می‌توانند حتی تاریخ را تحریف کنند.
نظری توضیح داد: دشمن وقتی چنین شبهاتی را از داخل کشور شنید فهمید برای براندازی نظام باید از این افراد کمک بگیرید و مقامات ارشد آمریکا اذعان کردند که افراد روشنفکر در ایران یاران ما هستند. مدعیان تقلب در انتخابات بعدها گفتند انتخابات بهانه است و اصل، تغییر نظام است و به مقدسات توهین کردند و در ششم دی‌ماه به اردوگاه امام حمله کردند و در عاشورا مانند یزیدیان جشن گرفتند.
وی اظهار کرد: مردم با اقدامات فتنه‌گران متوجه پشت پرده شدند، آنهایی که در خیابان‌ها علیه نظام اسلامی شعار دادند و به مقدسات توهین کردند افرادی بودند که سلطنت‌طلب‌ها، بهایی‌ها، کنگره و سنای آمریکا، اتحادیه اروپا و سفارت انگلیس از آنها حمایت می‌کرد.
نظری ادامه داد: حضور آگاهانه مردم در 9 دی بساط سلطنت‌‌طلب‌ها را در هم پیچید و کسانیکه در آن روز به صحنه آمدند اعلام کردند ما با تقدیم 220 هزار شهید  پای این انقلاب ایستاده‌ایم، تصور اتمام فتنه، فکر ساده‌انگارانه‌ای است، سران فتنه چهارسال صبر کردند و با رفع ایرادات خود با مدل جدیدی وارد صحنه شدند.
وی ادامه داد: آنها متوجه شدند اشتباه کردند که به قرآن و عاشورا توهین کردند و با روش جدیدی که حساسیت برانگیز برای مراجع نباشد به صحنه آمدند. دشمن روش خود را تغییر داد و این بار دست به تحریف افکار امام خمینی(ره) در رابطه با سازش با غرب زد.
نظری ادامه داد: راه فتنه بسته نشده است بلکه امروز خطرناک‌تر است زیرا آنقدر آرام حرکت می‌کند که خیلی‌ها آن را احساس نمی‌کنند، دشمن با جمهوری اسلامی مخالف است زیرا می‌داند هدف این نظام تشکیل حکومت جهانی اسلام است. با وجود تحریم‌ها تفکرات انقلابی و جهادی مانند شهید «طهرانی مقدم‌ها» توانست کشور را در عرصه علمی و هسته‌ای قدرتمند کند.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: عرصه اقتصادی پاشنه آشیل نظام است و با وجود 10 میلیون جوان تحصیل کرده، منابع و ظرفیت‌های کشور، عده‌ای از مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار خارجی و وارد کردن مدیر اقتصادی هستند.
captcha