آغاز مسابقات قرآن و عترت در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج
کد خبر: 3573390
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

آغاز مسابقات قرآن و عترت در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج

گروه فعالیت‌های قرآنی: به مناسبت دهه اول فاطمیه، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز شنبه، 23بهمن در کانون فرهنگی - تربیتی امام علی(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، فرزاد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج دراین مراسم اظهارکرد: قرآن دارای ظرفیت بسیار بالایی در تمامی امور اجرایی کشور است و باید همه مسئولان و مردم در گسترش معنویت در جامعه اهتمام ورزند.
وی فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی دانست و گفت: در این خصوص با توجه به جایگاه رفیع قرآن و انوار وحی الهی در توسعه و نشر آموزه‌‎های والای قرآن کریم و تاکیدات فراوان معصومین(ع) در این زمینه، وظیفه مسئولان دوچندان می‌شود.
این مسئول در ادامه برگزاری مسابقات قرآن را به‌عنوان یک رقابت مقدس و وسیله‎ای برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم دانست و افزود: فراگرفتن معارف قرآنی زمینه‎ای برای رسیدن به سلامت، امنیت و عزت و سامان یافتن زندگی مسلمانان در سایه تعالیم قرآن و عترت است.
شعبانی ابرازکرد: قاعدتا این رقابت‌‌ها از مخاطب بیشتری نسبت به سایر مسابقات جنبی برخوردار است، از همین رو رسانه‌ها با انعکاس اخبار و برنامه‌های مسابقات به خوبی خواهند توانست فضای جامعه را بیش از پیش قرآنی کنند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تصریح کرد: این مسابقه قرآنی از امروز در رشته‌های حفظ (موضوعی و ترتیبی)، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت‌های عترت شامل نهج‌البلاغه در سه مقطع تحصیلی بین مدارس این ناحیه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه از رتبه‌های برتر مسابقات قرآن تجلیل می‌شود یاد آورشد: این مسابقات دردوهفته برای دانش آموزان در این ناحیه برگزار می‌شود و760 دانش‌آموز پسر و 830 دختر در آن شرکت می‌کنند.
این مسئول در پایان گفت: در این مسابقات دانش‌آموزان پایه ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 13 رشته شرکت کرده‌اند که مسابقات دختران در دبیرستان شرافت و پسران در دهخدا برگزار می‌شود.


captcha