کانون «یسری» و ترویج جهاد مهربانی در اراک
کد خبر: 3579614
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

کانون «یسری» و ترویج جهاد مهربانی در اراک

گروه فرهنگی: مدیر کانون فرهنگی ـ تبلیغی «یسری» اراک با اشاره به فعالیت‌های این کانون گفت: «یسری» به‌دنبال محرومیت‌زدایی از اخلاق گرفته تا معیشت است درواقع ما روحیه جهادی مردمی ایجاد می‌کنیم جهادی که مهربانی مورد تأکید اسلام را ترویج می‌دهد.

حجت‌الاسلام جلال اعیان‌منش، مدیر کانون فرهنگی ـ تبلیغی «یسری» اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با اشاره به آغاز فعالیت‌ رسمی این کانون گفت: «یسری» زیر نظر تبلیغات اسلامی استان فعالیت می‌کند و کاملاً مردمی است، یکی از اهداف جدی این کانون ورود به مباحث اخلاقی و عرفانی با استفاده از اساتید برجسته و صاحب نظر است.
وی ادامه داد: در واقع مجموعه یسری به امور مختلف از جمله محرومیت‌زدایی اقتصادی تا اخلاقی  با روحیه جهادی می‌پردازد، ما در کنار فعالیت‌های کانون دنبال ترویج مهربانی هستیم.
حجت‌الاسلام اعیان‌منش با اشاره به ضعف کلاس‌های اخلاق عمومی در اراک ادامه داد: به طور کلی در حوزه اخلاق و به ویژه عرفان برای عموم ضعیف عمل شده که از محرومیت‌های بزرگ شیعه به شمار می‌رود، حتی برخی افرادی که به مذهب و دین منتسب هستند اخلاق حسنه ندارند که در این صورت نباید انتظار اخلاق مداری از افراد عادی داشت.
وی ادامه داد: عرفان و معرفت الهی از جایگاه بزرگی برخوردار است و هرکسی نمی‌تواند به مقام تدریس در این حوزه دست یابد اما متأسفانه در بررسی‌هایی که بنده در چند استان کشور به عنوان روحانی مبلغ داشتم متوجه شدم در برخی استان‌ها مباحث عرفانی توسط افرادی تدریس می‌شود که حتی از تحصیلات عالیه بی‌بهره‌اند و ادعاهایی را مطرح می‌کنند که هیچ سندیت تاریخی ندارد، برخی مردم ساده دل را هم دور خود جمع می‌کنند و افکار مردم و دین را به بازی می‌گیرند.
مدیر کانون یسری ادامه داد: همانطور که اگر پزشک نسخه اشتباه بپیچد انسان را تا پای مرگ می‌برد در مباحث معنوی هم اگر سخن نادرست و ادعای گزاف شود نتیجه‌ای جز اختلالات روانی برای مخاطب ندارد. کانون یسری با راه‌اندازی کلاس‌های درس اخلاق عمومی در آینده نزدیک آنهم با حضور اساتید برجسته حوزه اخلاق و عرفان که مورد تأیید آیات عظام و حوزه علمیه هستند به دنبال رفع این محرومیت‌هاست.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این کانون که در حال انجام است خدمت به اقشار محروم با رویکرد تکریم است مثلاً 200 خانواده فقیر را شناسایی و به آنها بن غذا دادیم این کار با مشارکت رستوران‌ها انجام شده و هر کدام از این خانواده‌ها می‌توانند در کمال احترام یک وعده غذا میهمان رستوران باشند.
حجت‌الاسلام اعیان‌منش ادامه داد: فعالیت‌های این کانون مردمی است و از این راه به دنبال ترویج مهربانی و دست گیری از افراد محروم که بسیار مورد تأکید اسلام است هستم، به طور کلی تلاش ما ایجاد و حفظ روحیه جهادی در امور مختلف است حتی کارهایی که شاید هزینه زیادی هم نداشته باشد مثل سرکشی از بیماران ذهنی، به اعتقاد ما حضور جامعه روحانیت و افرادی که منتسب به دین هستند در چنین کارهای خداپسندانه‌ای ناخودآگاه الگو سازی می‌کند.
captcha