اعتماد مردم به مسئولان، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3586440
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

اعتماد مردم به مسئولان، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه سیاست و اقتصاد: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به اعتماد مردم دارد که در حال حاضر از بین رفته است و باید، مجدداً اعتماد آنها را به دست آورد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، آنچه که برای کشور تهدید جدی بوده، مباحث اقتصادی است که از آن به چالش اقتصادی تعبیر می‌شود، چرا که مسائل اقتصادی اعم از اشتغال، معیشت مردم، رونق اقتصادی و گردش مالی در اقتصاد، همه اینها با چالش مواجه است و به همین دلیل هر سال مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد تأکید می‌کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که تا چه میزان منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کرده است؟ گفت: 95درصد بحث اقتصاد مقاومتی به دولت و 5 درصد باقی به مجلس، قوه قضائیه و نهادهای دیگر مربوط می‌شود و مردم باید قضاوت کنند که این امر تا چه میزان محقق شده است، چون شاهد وضعیت اقتصادی جامعه و مشکلات موجود هستند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت باید تمام قوای خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج کرده و با تمام امکانات و ظرفیت‌ها به میدان بیاید و شرایطی را ایجاد کند که اعتماد مردم به مسئولین بازگردانده شود.
وی افزود: به عقیده من در حال حاضر، اعتماد مردم به مسئولین از بین رفته که این خود نوعی خسارت محسوب می‌شود و لازم است این اعتماد بازگردانده شود تا مردم بتوانند نقش خود را در بحث اقتصاد مقاومتی ایفا کنند. لازمه این امر نیز این است که مسئولین صادقانه با مردم رفتار کنند، آمارهای صحیح ارائه دهند و از مردم انتظارات به‌جا داشته باشند.
حاجی دلیگانی اظهار کرد: اگر رونق اقتصادی به وجود آید، مشکلات قابل رفع است، ولی اگر نتوانیم چالش اقتصادی موجود را برطرف کنیم، کشور دچار مخاطره جدی خواهد شد.
captcha