20 اردیبهشت؛ زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف شهر کرمانشاه
کد خبر: 3591360
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

20 اردیبهشت؛ زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف شهر کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی – اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی اوقاف در شهر کرمانشاه را 20 و 21 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی – اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اعلام زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در شهر کرمانشاه، گفت: مسابقات مرحله شهرستانی شهر کرمانشاه 20 و 21 اردیبهشت‌ماه در سالن بعثت برگزار خواهد شد.
وی افزود: چهلمین دوره مسابقات قرآن در چهاربخش و 16 رشته برگزار خواهد شد که شامل بخش‌های آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و هم‌خوانی و بخش جنبی است.
حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: برگزاری مسابقات در بخش معارف همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که این تاریخ قابل تغییر نیست.
معاون فرهنگی – اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با توضیح درخصوص برخی از رشته‌های این دوره از مسابقات، گفت: در بخش آوایی انفرادی رشته‌های حفظ 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و دعاخوانی گنجانده شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این در بخش معارفی حفظ موضوعی قرآن، حفظ معارف و تفسیر همچنین در بخش تواشیح و همخوانی نیز رشته‌های همسرایی و همخوانی در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام میرزایی اظهار کرد: منبع رشته دعاخوانی در مرحله شهرستانی، دعای افتتاح براساس کتاب مفاتیح نوین است.
معاون فرهنگی – اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مرحله کشوری مسابقات 11 تا 26 شهریورماه در ارومیه برگزار می‌شود.
captcha