چرایی تشکیل مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)
کد خبر: 3596913
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
در گفت‌و‌گو با ایکنا تبیین شد؛

چرایی تشکیل مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)

گروه بین‌الملل: دبیر نخستین گردهمایی مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) در هامبورگ با تبیین چرایی تشکیل این مجمع گفت: این مجمع به درخواست بانوان علاقمند و پس از رایزنی با مدیران و امامان مراکز اسلامی در اروپا تشکیل شد.

چرایی تشکیل مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین گردهمایی بانوان اروپایی پیرو اهل بیت(ع) دیروز، 16 اردیبهشت‌ماه، با هدف تشکیل یک مجمع مستقل و انعکاس فعالیت‌های بانوان اروپایی و تبلیغ آرمان‌ها و پیام‌های اصلی مکتب اهل بیت(ع) در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.
زهراسادات موسوی‌ پاینده، عضو هیئت رئیسه اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه دبیر این همایش بود، ایکنا به منظور آشنایی بیشتر با اهداف و فعالیت‌های مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) گفت‌و‌گویی با این بانوی قرآنی انجام داده است، وی خود را این گونه معرفی کرد: زهرا سادات موسوی‌ پاینده هستم، دانشجوی رشته دکترای علوم قرآنی، فارغ‌التحصیل سطح 3 جامعة الزهرا(س)، استاد قرآن، معارف و زبان، استاد تجوید قرآن و تفسیر و احکام در آکادمی و حوزه علمیه مرکز اسلامی هامبورگ، داور مسابقات بین‌المللی قرآن اروپا در بخش بانوان در 8 دوره و مسلط به زبان‌های آلمانی، فارسی، عربی و آشنایی به زبان انگلیسی.
موسوی‌ پاینده در ادامه با اشاره به تاریخچه مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) گفت: حدود 6 سال است که تشکل بانوان پیرو اهل بیت(ع) مختص بانوان آلمانی، فعالیت می‌کند. بنا به درخواست‌های بانوان فعال در کشورهای دیگر اروپا که بعضا در تشکل بانوان آلمان شرکت می‌کردند، به اعضای هیئت رئیسه اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه برای تشکیل مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) پیشنهاداتی داده شد.  
وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و درخواست‌های بانوان اروپایی تصمیم گرفته شد تا همایشی با حضور بانوان فعال اروپایی در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شود و این افراد پس از هم‌اندیشی از بین خود افرادی را به عنوان هیئت مدیره انتخاب و فعالیت‌های خود را به‌صورت رسمی آغاز کنند. این همایش(گردهمایی) دیروز برگزار شد و بیش از 200 نفر از بانوان فعال از کل اروپا برای شرکت در آن دعوت شدند.
چرایی تشکیل مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)
زهرا سادات موسوی‌ پاینده ادامه داد: این مجمع به درخواست بانوان علاقمند و پس از رایزنی‌هایی که با مدیران و امامان مراکز اسلامی در اروپا داشتیم، تشکیل شد. هدف اصلی مجمع منسجم‌کردن تمام فعالیت‌های مهم بانوان اروپایی فعال در زمینه نشر و تبلیغ فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) است.
این بانوی قرآنی با تبیین دیگر اهداف مجمع اظهار کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ والای مکتب اهل بیت(ع) در بین زنان و کودکان پیرو اهل بیت در اروپا، تلاش در راستای تقویت و ارتقاء وضعیت علمی فرهنگی اجتماعی زنان و کودکان شیعه منطقه، تلاش برای تربیت زنان و کودکان پیرو اهل بیت(ع) به منظور حضور مؤثر آنان در فعالیت‌های اجتماعی، مجامع بین‌المللی و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور خود ار جمله این فعالیت‌ها است.
وی در پایان یادآور شد: شناسایی مراکز فعال موجود در امور فرهنگی زنان و کودکان مسلمان و شیعه در سطح اروپا و برقراری ارتباط با این مراکز، تلاش در زمینه انتشار اخبار مربوط امور فرهنگی زنان و کودکان پیرو اهل بیت(ع) در منطقه، انجام کار مطالعاتی و تحقیقاتی کاربردی در سطح منطقه در زمینه مسائل مربوط به زنان و کودکان پیرو اهل بیت(ع)، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی بین زنان و کودکان شیعه اروپا اروپا و شناسایی زنان و کودکان نخبه و فعال شیعه و پیرو اهل بیت(ع) نیز در زمره اهداف مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

چرایی تشکیل مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)
captcha