جشن تکلیف 8 هزار دانش‌آ‌موز کرجی برگزار شد
کد خبر: 3599799
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

جشن تکلیف 8 هزار دانش‌آ‌موز کرجی برگزار شد

گروه معارف: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: جشن تکلیف برای 8 هزار دانش‌آموز پسر و دختر در این ناحیه برگزار شد.

فرزاد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: این آئین معنوی به تفکیک برای سه هزار و 721 دانش‌آموز دختر و چهار هزار و 128 دانش‌آموز پسر در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.
وی افزود: دانش‌آموزان بزرگ‌ترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند که امر تعلیم و تربیت آنان بر عهده آموزش و پرورش است.
این مسئول بیان کرد: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی، سبک زندگی اسلامی - ایرانی به ویژه نماز به دانش‌آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.
شعبانی از جشن تکلیف دختران به عنوان جشن بندگی یاد کرد و خاطرنشان شد: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی‌توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اضافه کرد: از امروز اقامه نماز، روزه گرفتن بر آنان به عنوان یک تکلیف برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران سال سوم متوسطه دوره اول واجب شده و تلاوت قرآن کریم را در زندگی روزانه خود قرار دهند.
شعبانی از احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع، صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی و … به عنوان دیگر وظایف یک فردی که به سن تکلیف می‌رسد ذکر کرد.
وی ادامه داد: در مدارس این جشن معنوی و با فضیلت با حضور روحانیون، خانواده معظم شهدا و اولیای دانش‌آموزان اجرایی شد.
وی تاکید کرد: در این آئین معنوی کارشناسان برای دانش‌آموزان در زمینه نماز، تلاوت قرآن، روزه گرفتن، دروغ‌گویی، مهربان بودن و غیبت کردن و حجاب داشتن به زبان شعر، دکلمه، داستان و مسابقه سخن گفتند.
captcha