تبلیغ دینی، يك هنر و مبلغ دين نيز هنرمند است
کد خبر: 3624635
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
مهرابی:

تبلیغ دینی، يك هنر و مبلغ دين نيز هنرمند است

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اعتقاد دارد كه تبلیغ دینی، هنر و مبلغ یک هنرمند است و باید از شیوه‌های نوین تبلیغی برای جامعه امروزی استفاده كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملیل قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس، گردهمایی رؤسای ادارات و روحانیون مستقر استان فارس با حضور 200 نفر از رؤسای ادارات و روحانیون مستقر در سالن حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رقیمی، مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

این گردهمایی در دو بخش رؤسای ادارات و روحانیون مستقر برگزار شد که در بخش روحانیون مستقر با حضور 160 روحانی به صورت بحث‌های دو طرفه و ارائه نظرات و راهکارها و بیان مشکلات حوزه تبلیغ در روستاها برگزار شد که حجت‌الاسلام والمسلمین رقیمی پس از شنیدن صحبت‌های روحانیون مستقر به سؤالات آن‌ها پاسخ داد و راهکارهایی را برای رفع مشکلات آن‌ها ارائه کرد.

در بخش گردهمایی رؤسای ادارت با حضور 29 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام دانش معاون فرهنگی پژوهشی، محمدرسول آموزگار معاون اداری مالی، سید حمید موسوی مسئول حراست، حجت‌الاسلام موسوی منش مسئول استقرار و حجت‌الاسلام یوسفی مسئول اعزام برگزار شد.

در این بخش رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ماه‌های گذشته حوزه تبلیغی خود به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهایی جهت کمک به روحانیون مستقر و کیفی شدن امر تبلیغ پرداختند و بحث و تبادل نظر در زمینه‌های گوناگون بین آنها انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این گردهمایی گفت: تبلیغات، فعالیتی پر اهمیت و حساس است و دنیای امروز با تبلیغات حرکت مى‌کند.

وی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه تبلیغ دینی هنر و مبلغ یک هنرمند است و باید در این راه از شیوه‌های نوین تبلیغی که ضرورت جامعه امروز است، استفاده کرد.

در این گردهمایی همچنین آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز ضمن اقامه نماز جماعت به سخنرانی پرداخت و از چگونگی تبلیغ اثرگذار و جایگاه این فعالیت ارزشمند برای حضار سخن گفت.

همچنین حجت‌الاسلام دهقان معاون امور روحانیون و اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از دیگر مهمانان این مراسم بودند که حجت‌الاسلام دهقان در سخنرانی خود در این مراسم طرح حامی حرم و وقف درخت در روستاها جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر تبلیغات اسلامی را مطرح کرد.

سخنران بخش دیگر این گردهمایی حجت‌الاسلام جعفری مسئول زکات بود و از اجرای طرح سفیران زکات با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس با استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد.

captcha