بازسازی سه امامزاده اسدآباد، نیازمند حمایت‌های دولتی
کد خبر: 3624817
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

بازسازی سه امامزاده اسدآباد، نیازمند حمایت‌های دولتی

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد عنوان کرد: تاکنون 350 میلیون تومان اعتبارات از طریق خودیاری و مشارکت‌های مردم برای بازسازی امامزاده‌های پیرحمزه(ع)، هادی(ع) و پیرسلمان جمع آوری شده است که امیدواریم در کنار کمک‌های مردمی حمایت‌های دولتی نیز باعث اتمام بازسازی این سه بقعه شود.

علی قبادی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: اسدآباد دارای 13 بقعه متبرکه و امامزاده است که تعدادی از آنها در حال بازسازی است، از جمله این امامزاده‌ها هادی(ع) در روستای چنارسفلی، پیرحمزه در روستای حسن‌آباد امام و پیرسلمان در منطقه پیرسلمان است.
وی با بیان اینکه این امامزاده‌ها دارای قدمت چند هزار ساله هستند افزود: مرمت وبازسازی این سه بقعه از سال 93 آغاز شده است که تاکنون امامزاده هادی، 50 درصد، امامزاده پیر حمزه 25 درصد و پیر سلمان 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
قبادی با بیان اینکه میزان بودجه اختصاص یافته به اوقاف اسدآباد 100 میلیون تومان در سال جاری است افزود: هر یک از این سه بقعه نیازمند 300 الی 400 میلیون  تومان اعتبارات است که به دلیل کمبود اعتبارات روند بازسازی این سه بقعه به کندی پیش می رود.
رئیس اوقاف اسد آباد با اشاره به اینکه بیشتر امامزاده ها و بقاع متبرکه با کمک‌های مردمی ساخته می‌شود اضافه کرد: تاکنون 350 میلیون تومان اعتبارات از طریق خودیاری و مشارکت‌های مردم برای بازسازی امامزاده‌های پیرحمزه(ع)، هادی(ع) و پیرسلمان جمع آوری شده است که امیدواریم در کنار کمک‌های مردمی حمایت‌های دولتی نیز باعث اتمام بازسازی این سه بقعه شود.
وی عنوان کرد: همزمان با دهه کرامت جهت تجلیل از امامزاده ها و بقاع متبرکه، 9 مرداد ماه جشنی با شکوه در حرم امامزاده احمد(ع) این شهرستان برگزار خواهد شد.

captcha